Termin „marketing internetowy” 8 lat temu prawie nie istniał, jest to obecnie rosnące zjawisko, które każdego roku ogarnia miliony. Z powodu tej rozwijającej się branży krajobraz w Internecie zmienia się. Dokąd zmienią się zmiany? Z niecierpliwością oczekuję wzrostu interaktywnych doświadczeń użytkowników końcowych – środowiska internetowego, które zaspokaja indywidualne preferencje unikalnego użytkownika. Spodziewam się także ogromnej zmiany w naszym sposobie sprzedaży online. Zmiana może obejmować „niestandardowe” reklamy osadzone tak głęboko w produkcie, że użytkownik nie działa jako reklama.

Dokąd zmierza ten marketing? Gdzie on będzie w 2010 roku? Oto kilka pomysłów:

Ogłoszenia osobiste:

Nie „szukam wyjątkowego białego psa…”. Reklamy pokazujące spersonalizowane dane użytkownikowi końcowemu. Trend ten rozpoczął się od produktów takich jak Google AdWords, w których odwiedzający otrzymują reklamy specyficzne dla zawartości strony. Przy swobodnym przepływie danych osobowych w Internecie możliwe jest, że za kilka lat reklamy mogą być tak szczegółowe, jak „Bob, Buick wygrał przez wymianę oleju, oto 3 szybkie szybkie smarowania”

Kanały reklamowe:

Kanały telewizji kablowej rozwijają się tak szybko, że trudno jest nadążyć, wkrótce możemy przejść do kanału 1430 na „Chevrolet Series 2010”, gdzie faktycznie siedzieliśmy i oglądaliśmy specjalną godzinę u Chevy’ego – ten tryb reklamowy zadziałałby kilka powodów:

– To jest bardzo ukierunkowane

Obecne (komercyjne) reklamy telewizyjne zwykle otrzymują przycisk MUTE lub wstajemy, aby zdobyć więcej popcornu, pozostawiając nieznaną liczbę widzów do obejrzenia 30-sekundowych reklam.

– Akceptowanie rynku

Kiedy widz dostraja się konkretnie do produktu, jego skuteczność wiadomości rośnie wykładniczo. Na przykład, jeśli widz nie jest zainteresowany kanałem reklamowym „Home Depot Shed Products”, nie widzi go. Dla tych z was, którzy interesują się domem i ogrodem i robią to, ten kanał byłby osobistym ekspertem wiedzy. Home Depot dociera tylko do osób zainteresowanych twoim produktem, zachowując jego pomarańczowy fartuch.

Niestandardowe strony internetowe:

Na niektórych stronach użytkownik może teraz zmienić kolor i motyw strony. To sprawia, że ​​jest to przyjemniejsze miejsce docelowe, co prowadzi do większej liczby odwiedzających. Gdy użytkownik poświęci czas na budowę własnego portalu, wróci i użyje go jako głównego zasobu informacyjnego (pomyśl MSN).

Przyszłe strony internetowe muszą być w stanie wspierać sposób myślenia „nie dwa równe”. Użytkownicy końcowi powinni mieć możliwość dostosowania treści, koloru, motywu i funkcjonalności.

Zmiany są na horyzoncie, przygotuj swoją firmę do przechwytywania gości i daj im poczucie „jeden na jednego”.