Strefa czasowa UTC+1godz.


Dzisiaj jest 17 lip 2018, 10:19



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mechanika
Post: 15 maja 2013, 16:03 
Srebrny Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 15 paź 2010, 14:33
Posty: 1736
Ot, zwyczajna mechanika. Mam nadzieję, że w miarę prosta do ogarnięcia. Jej obecna wersja to 0,5.

1. Mechanika walki i Karta Postaci:

Poziom – poziom naszej postaci.
Doświadczenie – suma doświadczenia uzyskanego przez postać.
Rasa – wybrana rasa postaci.
Klasa – wybrana klasa postaci.

Cytuj:
Punkty, w które inwestujemy co poziom:
Siła – wpływa na udźwig postaci, jak i na obrażenia w walcę wręcz.
Celność – modyfikator obrażeń od broni dystansowej.
Wytrzymałość –wpływa na punkty zdrowia.
Skupienie – dodaje bonusy przy obrażeniach od mocy.


Odporność – odporność postaci na obrażenia. Bonus rasowy, jak i od umiejętności specjalnych.

Zdrowie – określany przez wytrzymałość x modyfikator zdrowia danej rasy.

[BB spoiler] Przykład: zwykły człowiek posiada modyfikator zdrowia (przykładowy) 12, czyli za każdy punkt wytrzymałości dostaje 12 punktów zdrowia. Elf, o słabszej budowie fizycznej, dostanie tylko punktów tylko 10. Zaś krasnolud – aż 15.[/BB spoiler]

Pancerz/bariery – premie z przedmiotów. Pancerz dla wojowników. Bariera dla magów. Żeby zranić przeciwnika najpierw trzeba ominąć tę przeszkodę.

Regeneracja barier (tylko dla magów) – standardowo jest to 10 % bariery na turę. Przedmioty lub umiejętności mogą to zwiększyć.

Udźwig – siła x 5. Decyduje o maksymalnym udźwigu postaci.

Inicjatywa – decyduje o kolejności ruchów w walce. Jest to suma statystyk (siła + celność + wytrzymałość + skupienie). Przy takiej samej inicjatywie decyduje rzut kostką.

Obrażenia w walce wręcz – siła x modyfikator od broni wręcz.

[BB spoiler] Przykład:
Postać ma 5 pkt siły, a jej broń posiada modyfikator obrażeń równy 3. 5 x 3 = 15. Postać zadaje 15 bazowych obrażeń w walce wręcz.[/BB spoiler]

Obrażenia dystansowe – osiągnięty próg obrażeń od broni.

[BB spoiler] Przykład:
Postać ma broń – łuk krótki, zadający przy minimalnym progu celności równym 5, 5 obrażeń. Ale postać ma aż 15 celności, czyli osiągnęła trzeci, najwyższy próg obrażeń dla łuku krótkiego, czyli jej bazowe obrażenia są równe 10. Jest to maksimum obrażeń i więcej z tego łuku nie wyciśnie.[/BB spoiler]

Obrażenia od mocy/umiejętności – to bazowe obrażenia od mody + bonusy wynikające ze skupienia.

[BB spoiler] Przykład:
Ognista kula to czar zadający standardowo 20 obrażeń, ale by użyć go raz jeszcze trzeba poczekać 4 tury.
Ale, jak każda umiejętność ma też bonusy od skupienia:
1 - Za każde 15 punktów skupienia: - 1 tura czekania na ponowne użycie.
2 - Za każde 10 punktów skupienia: + 5 punktów obrażeń.
3 – Za każde 20 punktów skupienia: + 50 % obrażeń od kombinacji klasowych.
Jeżeli nasza postać ma tę moc tylko na poziomie pierwszym, ale za to posiada 30 punktów skupienia, to jej ognista kula oprócz standardowych 20 obrażeń, zadaje dodatkowe 15 obrażeń dzięki skupieniu. Oprócz tego – umiejętność będzie się odnawiała tylko dwie tury (min. Czas odnawiania – 1 tura dla kazdej umiejętności), a i obrażenia od kombinacji klasowych w przypadku użycia ognistej kuli na wroga będą o 50 % większe. [/BB spoiler]

Obrażenia od kombinacji klasowych – skupienie x 10 + bonusy od umiejętności użytych, by uzyskać kombinację. By uzyskać kombinację, trzeba na wroga nałożyć jakiś efekt, jak na przykład zamrożenie, czy porażenie. Efekt musi przytrzymać go w miejscu dopóki ktoś nie użyje na wrogu umiejętności specjalnej. Obrażenie końcowe zadaje ta osoba, która używa umiejętności specjalnej.

1a - Więcej o progach obrażeń dla broni dystansowych:

Wyobraźmy sobie postać. Postać mającą 12 punktów celności. Postać, która chce kupić łuk. Nie jakiś tam krótki, tym razem długi łuk, ale nadal z kiepskiego drewna. Taki łuk ma, jak wszystie inne łuki, trzy progi celności wymagane dla obrażeń:
1 poziom, to minimum, by móc w ogóle strzelać z łuku. W tym wypadku to wymagane jest 7 celności bazowej, a to daje 10 pkt obrażeń. Nasz łucznik bez problemu sobie z tym poradzi.
2 poziom, to poziom dla dość doświadczonych łuczników. Wymagane jest 12 celności bazowej, dające 16 pkt obrażeń. Nasz łucznik ledwo spełnia ten wymóg, ale daje radę.
3 poziom, to poziom maksymalny dla łuku. Wymagane jest 17 celności bazowej, dające 25 punktów obrażeń. Nasz łucznik musi jeszcze się sporo nauczyć, by móc wykorzystać maksymalnie swój łuk.

Dlatego tak zrobiłem? Bo chciałem, by łuki nie były tak często zmieniane jak broń do walki wręcz. Każdy łucznik powinien dorosnąć do swojej broni, dorzucać do celności, by wykorzystać jej maksymalny potencjał.

1b - więcej o kombinacjach klasowych

Należałoby zmienić tę nazwę. Może kombinacje międzyklasowe? Detonacje? Serie? Jeszcze pomyślę...

Ale jest tak - mamy maga i wojownika. Obaj walczą z potężniejszym od nich przeciwnikiem, jednak mają szansę pokonania paskudy - właśnie używając takiej kombinacji.
Do rzeczy - wojownik to typowy tank, nastawiony do przyjmowania obrażeń. Przetrwa jeszcze kilka tur, zanim poczwara zajmie się magiem. Woj posiada 10 punktów skupienia oraz specjalną umiejętność, zwaną przez wtajemniczonych Ogłuszeniem.

Cytuj:
Ogłuszenie:
Pozwala ogłuszyć wroga na jedną turę. Czas do ponownego użycia - 4 tury. Przygotowuje kombinację klasową.
Bonusy od skupienia:
1. Co 10 punktów - ponowne użycie zmniejszone o 1 turę.
2. Co 15 punktów - ogłuszenie dłuższe o 1 turę.


Mag (z 30 punktami skupienia) za to, który atakuje tuż po wojowniku (bo ma mniej punktów inicjatywy), chce zaatakować przeciwnika umiejętnością specjalną: Rozdarciem.

Cytuj:
Rozdarcie:
Zadaje ogromne obrażenia pojedynczym wrogom, równe 40. Czas do ponownego użycia - 6 tur.
Bonusy od skupienia:
1. Co 10 punktów - dodatkowe 20 obrażeń.
2. Co 15 punktów - jedna tura mniej do ponownego użycia.
3. Co 20 punktów - obrażeń od kombinacji zwiększone o 50 %.


Potwór ma aż 500 punktów zdrowia. Mag i wojownik w sumie mają ich 100 (z pancerzem i barierą, 150), lecz potwór atakuje obszarowo po 150 obrażeń na strzał. Jedyny minus kreatury, to brak odporności na umiejętność Ogłuszenie.

Najpierw atakuje wojownik, swym mężnym ogłuszeniem i ogłusza przeciwnika na jedną, jedyną turę.
Mag ma mało czasu, ale spokojnie - to stary wyjadacz i nie da się ponieść emocjom, nie spieprzy też z pola bitwy. Rzuca czar Rozdarcie.
Obrażenia:
40 [bazowe] + 30 [bonus od skupienia] = 70.
Dodatkowy efekt - kombinacja klasowa, obrażenia:
30 [skupienie] x 10 + 50 % [bonus ze skupienia] = 300 + 150 = 450.
Łączne obrażenia: 70 + 450 = 520. Pątwór padł. Należy się jeszcze podzielić expem i łupem, ale główna część roboty wykonana.

Dlaczego umieściłem kombinacje? Żeby członkowie drużyny zaczęli ze sobą współpracować. Oraz by walki były szybsze i bardziej dynamiczne.

1c - jaką broń wybrać, czyli zakupy typowego wojownika

Poszedł wojownik na zakupy. Minął góry, lasy, pola, aż wreszcie trafił na targ. I tu miał problem, ponieważ posiadał tylko 200 sztuk złota, a tu taaaki wybóóóór...

Cytuj:
Olaf, Wojownik, Ludzina, Poziom 10
Siła - 20
Celność - 5
Wytrzymałość - 10
Skupienie - 10

Udźwig = 100.
Umiejętności specjalne: Ogłuszenie, Rozbicie Pancerza i kilka innych, niepotrzebnych...


Patrzy wojownik, pierwszy stragan. Z bronią dystansową. Czyli różdżki i kostury magiczne dla magów, łuki, oraz... O, a co to? Broń palna? Pistolet? Olaf bierze go do ręki i ogląda.

Cytuj:
Prekursor - pistolet skałkowy. Waga = 5 kilo. Progi celności:
1 - wymagana celność 5. Obrażenia - 20.
2 - wymagana celność 10. Obrażenia - 40.
3 - wymagana celność 15. Obrażenia - 60.


Myśli sobie wojownik - byłoby dobrze mieć w jednej ręce gnata, a w drugiej taką wielką pał... Nie, nie, nie. Olaf odkłada z obrzydzeniem pistolet i przenosi się do drugiego straganu, do tego z bronią do walki wręcz.
W sumie to nie wiadomo co odstraszyło wojownika. Jego niezbyt normalny tok myślenia, czy też cena pistoletu wynosząca 10.000 sztuk złota. W każdym razie teraz ogląda zwykłe, proste bronie.

Cytuj:
Prosty miecz jednoręczny - modyfikator = 3. Waga = 10 kilo. Koszt = 100 sztuk złota.


Patrzy wojownik... E, nie. Słabe to to. Niby zadawałby po 60 obrażeń, ale przecież może sobie wziąć cięższą broń. Jego obecna zbroja mu na to pozwala...

Cytuj:
Ciężki pancerz z zardzewiałych płyt. Pancerz = 80. Waga = 40 kilo.


Wojownik wie, że spokojnie może jeszcze unieść 60 kilo. Może jakaś broń dwuręczna? Nie za droga, żeby Olafowi wystarczyło pieniędzy. I... jest!

Cytuj:
Ciężki miecz dwuręczny. Modyfikator = 4,5. Waga = 40 kilo Koszt = 200 sztuk złota.


Z taką bronią Olaf będzie zadawać aż 90 obrażeń, oraz miałby 20 kilo dodatkowego udźwigu na dodatkowe wyposażenie.

_________________
Temat techniczny sesji o Mass effect.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: