Strefa czasowa UTC+1godz.


Dzisiaj jest 16 lip 2018, 21:17



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 01 lis 2016, 12:44 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9083
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Witamy z powrotem! :)

Obrazek

Poniżej znajdziecie treść taką jaką zamieściłem na FB, ale jest to sprawa ważna, stąd powtórzenie.

Powodem blokady był jeden zagubiony rachunek, ale został już uregulowany na tę chwilę, jednak tutaj pojawia się prośba.

Prośba pod tytułem "liczy się każdy grosz".
Jeśli jesteście w stanie podzielić się z forum chociażby drobniakami, każda pomoc się przyda, bo to miejsce spotkań opłacamy z własnych kieszeni, a że każdy ma swoje wydatki, nie zawsze jesteśmy w stanie w pełni ten "czynsz forum" pokryć.
Od nowego roku planujemy zmianę usługi na tańszą, ale na tę chwilę:

Jeśli jesteście w stanie finansowo i zamiarowo,
Jeśli chcecie pomóc forum,
Prosimy o wsparcie.

Bo my też nie chcemy, żeby pewnego dnia forum zniknęło z naszej codzienności, zwłaszcza teraz, gdy już dziś zaczną się zmiany!
Chęć pomocy można zgłaszać tu w wiadomości na konto, lub na forum, które już działa.


Za pomoc z góry dziękujemy,
Draghan, Ingvar, Az i Dragu

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 01 lis 2016, 22:28 
Future MILFgaardian
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 35
Rejestracja: 28 mar 2013, 13:45
Posty: 1804
Lokalizacja: Vicovaro
Płeć: Kobieta
Ja już dawno temu się zaproponowałam, więc ode mnie masz całkowite wsparcie :) Tylko mów co, jak, gdzie i kiedy :)

_________________
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 02 lis 2016, 16:07 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9083
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Ty to akurat z Draghanem sobie ustal, bo dzielny się dorzucił już mocno do sprawy. ^^

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 02 lis 2016, 17:18 
Srebrny Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 15 paź 2010, 14:33
Posty: 1736
To ja bym też prosił o jakieś info jak się dorzucić do tej sprawy. ^^

_________________
Temat techniczny sesji o Mass effect.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 02 lis 2016, 19:35 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9083
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Napisz do mnie PW ile jesteś chętny się dorzucić, a ja procentowo z puli rozdzielę na osoby, które już pokryły wielką tłustą opłatę za serwer. :p

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 08 lis 2016, 23:14 
Future MILFgaardian
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 35
Rejestracja: 28 mar 2013, 13:45
Posty: 1804
Lokalizacja: Vicovaro
Płeć: Kobieta
A więc, to sugestie i pomysły, które kiedyś zaczęłam pisać, zapomniałam o tym i teraz trochę dopisałam i wstawiam tu.
Uprzedzam, że to sporo czytania, daję w spoiler ramkę dlatego. No i zrobiłam punkciki, żeby łatwiej było się odnosić do poszczególnych pomysłów.

Spoiler:
Obrazek


1. Najlepiej by było gdzieś w dziale Info założyć temat a'la Forumowa Policja. xD Żeby zgłaszać nieaktywne obrazki, linki, spamy i takie tam. Wiadomo, admin też człowiek i nie zawsze ma czas, żeby wszystko ogarnąć, nie zawsze zauważy.

2. Przeglądając wspomniany już dział Info wpadłam na pomysł zrobienia graficznego przewodnika po forum. Ale to już po zrobieniu wszystkich porządków, żeby wiedzieć gdzie kogo kierować. Mogłaby kiedyś się tym zająć, tablet graficzny sprawuje się znakomicie, a ja szlifuję swoje umiejętności, więc można by było spróbować :)

3. To tak ogólnie o całym systemie tematów i działów. Myślę, że w każdym dziale przydałoby się miejsce na dyskusję. Takie oddzielenie tematów opisowych od tematów dyskusyjnych. Bo jak patrzę teraz, to wszystko się miesza i ciężko cokolwiek znaleźć. W takim wypadku posty często się dublują, i to w zupełnie innych działach, no bo komu się chce korzystać z wyszukiwarki xD Poza tym myślę, że przydałoby się dział z Indeksami. No bo tematy z jednego uniwersum walają się po wszystkich działach i również ciężko cokolwiek powiązanego znaleźć.

4. Dużo tematów opisowych nie ma źródła. To chyba wypadałoby poprawić. Poza tym dużo z nich wymaga przeredagowania, bo nie da się tego czytać. (nie zapomnijcie, że wciąż mam ten dokument z 23 stronami zapisanymi tematami z wygasłymi obrazkami i innymi brzydkimi rzeczami) Wszystko jest kopiowane z innych stron i czasem format tekstu się nie zgadza. Przydałoby się też porobić kilka tematów nie kopiując z innych stron. Kiedyś, chyba przy okazji Księgi Bestiarium ktoś o tym pisał, chyba Drage, że właściwie większa część tutaj to content z innych stron. Ile będę mogła, będe korzystać z książek, bo to zawsze bardziej wiarygodne źródło. Ale wiadomix, jestem leniem i mam mało czasu, więc to tak nie na sto pro xD

5. Koniecznie wznowić Laboratorium. Oczywiście mogę pomóc ^^ Może ktoś by się znalazł z grup rysunkowych na fejsie, kto zechciałby pomóc. Niby była jedna osoba, ale słuch po niej zaginął :/

6. Z działu Publicystyka można by zrobić dział bardziej dyskusyjny. Sądzę, że byłoby tak lepiej. Zrobić subfora na recenzje i dyskusje. Przenieść tam te, które walają się gdzie indziej. I zrobić dział, gdzie możemy dzielić się artykułami takowymi.
Co do dyskusji konkretnie, myślę, że pod każdą recenzją można dać odnośnik do tematu dyskusyjnego.
Ale nie wiem, może mam jednak trochę wątpliwości. Może Publicystyka miała by być subforem, a dyskusje kolejnym. Cały dział mógłby nazywać się inaczej. Bo sama nazwa brzmi bardzo poważnie i chyba skutecznie odstrasza wszystkich do zamieszczania tam postów. Recenzje walają się praktycznie wszędzie, wiadomo, może nie są to takie "profesjonalne" ale sądzę, że można by było zebrać je w jedno miejsce.
Poza tym ogólnie pojęcie "publicystyka" nie obejmuje tylko recenzji. Można by zachęcić innych do pisania własnych artykułów, czy jakichś felietonów, albo rozpraw na filozoficzne tematy (Metal pewnie oplułby się z radości przy pisaniu takiego czegoś).

7. Możnaby bardziej zaangażować się w dział z Newsami. Dawać info o konkursach, w których mogliby nasi użytkownicy wziąć udział. Literackie, poetyckie, plastyczne, jakieś inne. Można zrobić cały dział o konwentach, Desia przecież jest tu ekspertem. W końcu to temat mocno powiązany z fantastyką mający duży potencjał, bo konwentów jest masa, są te większe, które odbywają się co roku już od dłuższego czasu. Im możnaby poświęcić nawet tematy z opisami, czy coś. Oczywiście obowiązkowo kalendarz konwentów. Wiadomo. Potem tematy z naszymi relacjami z konwentów. Wiecie o co cho.

8. Moglibyśmy też zrobić jakiś kącić poświęcony naszemy forum, jego historii, opowiadaniami z naszych spotkań, czy temu zagubionemu zeszycikowi, który leży gdzieś w Darka szafce xD Mogłoby to tam gdzieś w offtopach leżeć, czy coś. Takie miejsce na wspominki.

9. O tym pisałam już wcześniej, ale moje posty zagubiły się w otchłaniach ciemności, więc powtórzę. Od dłuższego czasu wpoiłam sobie szacunek (może trochę nadmierny) do cudzej pracy i byłoby miło, żeby na naszym forum, jak na każdej szanującej papieża stronce, czy w artykułach, przy każdym użytym cudzym dziele znalazł się odnośnik do autora, ewentualnie źródła. Żeby było fair. Wiadomo, nie będziemy przekopywać forum od nowa i szukać wszystkich obrazków czy czegokolwiek, ale przynajmniej w tych tematach opisowych można by było to zrobić. Zgłaszam się na ochotnika, ale na pewno będę robiła to w ślimaczym tempie xD
Tak pisałam o tym wcześniej:
Cytuj:
Jest jeszcze jedna, mniej ważna sprawa. Ostatnio dużo obracam się w kręgu grup rysunkowych na facebooku, nawet sama jedną prowadzę. Właśnie dlatego zdałam sobie sprawę z tego, jak ogromnym problemem w internecie jest łamanie praw autorskich. Naprawdę można się uśmiać, widząc osoby, które uważają przerysowanie cudzej pracy za nic takiego ("no ale przecież sam to rysowałem, to nie jest kopia!"), albo takie, które dniami i nocami zaciekle zaprzeczają, że na niczym się nie wzorowały, a okazuje się potem, że to kopia 1:1. Właśnie do takich problemów należy również wykorzystywanie cudzych dzieł, bez ich wiedzy i zgody. Pół biedy, jeśli da się odnośnik do strony autora, albo podpisze się po prostu. Ale jeśli tego źródła nie ma, to jest już problem.
Od kiedy weszłam do kręgu, o którym wspominałam na początku, zaczęłam bardziej szanować cudzą pracę i sądzę, że przydałoby się na tym forum coś z tym zrobić. Bo trzeba przyznać, że o ile teksty zazwyczaj mają źródła (ale to też nie wszędzie), to z obrazkami jest już znacznie gorzej. W galeriach autorów, które zazwyczaj ja wstawiam, oczywiście są źródła, więc nie ma problemu. Ale w tych setkach pojedynczych tematów o aniołach, bóstwach, czy innych, już nie bardzo. Oczywiście głupotą byłoby teraz szukać do każdego obrazka jego autora, jest tego zwyczajnie zbyt dużo. A nieprzyjemne sytuacje z plagiatami już mieliśmy, chyba nie chcemy tego więcej.
Myślę, że dobrym pomysłem byłoby, w widocznym miejscu, gdzieś w dziale z Regulaminem umieścić o tym notkę, albo info. Nie wiem dokładnie jak miałaby wyglądać, nie wiem nawet czy popieracie ten pomysł. Można by było napisać o tym, że większość treści na naszym forum została zapożyczona z licznych stron internetowych i jeśli znajdzie się autor, który chce żeby jego praca została usunięta, tudzież po prostu podpisana, to niech pisze o tym bez oporów. To tyle na ten temat.


10. No. Chyba trzeba zwerbować nowych członków do naszej gwardii rycerskiej xD Nie wiem jeszcze w jaki sposób, ale coś się wymyśli. Pisałam o forum w grupach na fejsie, ale nie widzę, żeby ktoś się pojawił dzięki nim, więc trochę dupa z tego wyszła. Także no. Dodatkowo trzeba kopnąć w dupska tych co jeszcze tu są, ale jedną nogą w forumowym "grobie", żeby ruszyli tu swoje rzycie i tchnęli w to miejsce trochę energii, żeby znowu chciało się tu wracać i robić posty.


To chyba wszystko. Sporo tego wyszło, ale mam nadzieję, że ktoś to doczyta xD Jak mi się coś przypomni, albo coś nowego wymyślę, to będę pisać

_________________
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 18 lis 2016, 21:51 
Future MILFgaardian
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 35
Rejestracja: 28 mar 2013, 13:45
Posty: 1804
Lokalizacja: Vicovaro
Płeć: Kobieta
TAK TO ZNOWU JA, WIEM ŻE NIKT MNIE NIE CZYTA, ALE MAM NADZIEJĘ, ŻE KTOŚ TO W KOŃCU ZROBIIIII NANANANANA

Trochę mi się nudzi, więc postanowiłam trochę popatrzeć na te nasze forumowisko i zaproponować kilka rzeczy w związku z jego strukturą.
Kiedyś, Drage, pisałeś już, że planujesz reformę jakowąś ale widzę, że udało się tylko częściowo. Dlatego może przydałaby się jakaś pomoc. Może podsunę kilka sugestii.

Spoiler:
Przede wszystkim trzeba chyba ogarnąć, co powinno zostać na swoim miejscu. Według mnie to chyba jedynie Archiwum i Kosz xD No, dział Info też w większości. Pisałam w mojej poprzedniej liście pomysłów (mam nadzieję, że ktoś ją przeczyta ;__;), że przydałby się temat z indeksami albo spisem zagadnień z naszego forum oraz taka Forumowa Policja, czyli zgłaszanie co jest nie tak w konkretnych tematach, czy coś. No i właśnie dział info byłby chyba najodpowiedniejszy. Tam też jest trochę bajzel, trochę przydałoby się posprzątać, powywalać co nie trza.

Co do Regulaminu i innych. Myślałam sobie właśnie, żeby zrobić taki mini przewodnik po forum, humorystyczny, z kapką naszej historii. Może parę obrazków by się przydało, albo coś. Żeby fajnie to wyglądało i wtedy kierowalibyśmy tam wszystkich nowych użytkowników :) Mogę pomóc, ostatnio robiłam dwa takie mini przewodniki po moich grupkach na fejsie i jak dla mnie są spoko xD *skromność najlepiej*

Dział "Przywitaj się" chyba powinien zostać tak jak jest xD

Potem mamy "Bestiariusz", "Media" i "Świat Fantasy". Zupełnie nie rozumiem tego podziału i zawsze wpędzało mnie to w zakłopotanie, szczególnie te dwa pierwsze, bo one odnosiły się konkretnie do opisywanych istot a w "Świecie Fantasy" już niekoniecznie. Proponuję zrobić to inaczej.
Zrobić jeden duży dział na konkretne rodzaje istot: smoki, demony, anioły, bóstwa i tak dalej oraz drugi duży dział na całe systemy bestiariuszy: w literaturze, filmach, bajkach, komiksach, grach, systemach rpg.

Potem można zostawić ten dział "Świat Fantasy" (a może lepiej "Fantastyki", bo fantasy to tylko jeden odłam fantastyki) tak jak jest i tam zostawić całą resztę, znaczy postacie, opisy broni, wszystko inne, co odnosi się już nie do bestiariuszy, tylko innych części fantasy.

Następnie proponuję zrobić duży dział Fantastyka na Żywo, tam wrzucić te kospleje, newsy, dyskusje o książkach, filmach, wszystkim innym.

Kwatery Wypoczynkowe są super, tylko chyba trzeba tam poprzenosić całą resztę z Hyde Parku. Znaczy te gry i zabawy, galerie, humor, off topiki i Radio i Multimedyje.

Co do Publicystyki wypowiadałam się już wcześniej i przy tym zostanę.

Zrobiłabym jeszcze jeden większy dział i tam zamieściła nasze sesje RPG, Nawię i nowy projekt, jeśli coś z niego wyjdzie. Tylko nie wiem jaką nazwę. O! I jeszcze może nasze Laboratorium forumowe i jego efekty. Po co ma się gdzieś kisić schowane.

No i te nieszczęsne dyskusje. Poprzednio chyba pisałam już o tym, że przydałoby się nam takie centrum dyskusyjne do tematów opisowych. Bo często zdarza się, że nowi zadają pytania w tematach opisowych i nieciekawie to wygląda, więc gdzieś można byłoby wcisnąć miejsce na takie rzeczy. Ale na to nie mam pomysłu.


Zaznaczam też, że wymyślam to wszystko raczej na bieżąco i na szybko, więc po przedstawieniu mi dobrych argumentów mogę odejść od moich propozycji xD
Zapraszam do dyskusji! :D

_________________
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 20 lis 2016, 20:09 
Paladyn
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 15
Rejestracja: 21 mar 2009, 11:20
Posty: 2525
Lokalizacja: Pomoria
Płeć: Mężczyzna
Tak się rozglądam tu i ówdzie i muszę przyznać Cei rację. Jest kuwa burdel :D
Ale spoko, da się to ogarnąć i wcale to nie będzie takie trudne :D. Aktualnie mamy coś takiego:

1. INFO
2. BESTIARIUSZ
3. MEDIA
4. ŚWIAT FANTASY
5. PUBLICYSTYKA
6. [NOWY DZIAŁ] KWATERY WYPOCZYNKOWE
7. HYDE PARK
8. WYSYPISKO

Największe rewolucje moim zdaniem powinny nastać w dziale Media, Świat Fantasy i Hyde Park. Wiem, że to niżej wygląda strasznie chaotycznie na pierwszy rzut oka, ale na końcu postaram się to wyłuszczyć w postaci planu ;). No to jedziemy:

1. Dział INFO zostaje jak jest.

2. Dział BESTIARIUSZ - propozycja Cei. Czyli większość tego działu zostawiamy. Poddziały: "Reszta Potworów i Bestii", "Bestiariusze w literaturze" oraz "Stworzenia zrodzone w Bestiarium" - czyli trzy ostatnie pozycje rozczłonkowujemy na drobne, to znaczy przenosimy tematy odpowiednio do poszczególnych poddziałów BESTIARIUSZA oraz do ŚWIATA FANTASY.

3. Dział MEDIA - nie powinien mieć miejsca, bo tematy, które się w nim znajdują pasują do działów BESTIARIUSZ i HYDE PARK. Proponuję zatem skazać go na śmierć i wszelkie poddziały z nazwą "Istoty z..." oraz poddział "Prawdziwe Potwory", przenieść do BESTIARIUSZA, a poddziały "postacie historyczne, stowarzyszenia i plemiona" i "Pozostałe tematy" zapisać w chmurze/pamięci. Przydadzą się później. Aha, i tematy "Istoty z filmów" oraz "Istoty z bajek i kreskówek" proponuję złączyć ze sobą pod wspólnym szyldem "Istoty z kinematografii". A i jeszcze poddział "Postacie z komiksów" przenieść do ŚWIATA FANTASY.

4. Dział ŚWIAT FANTASY - znów podoba mi się propozycja Cei. Zmieniamy nazwę na np. "FANTASTYKA OD PODSZEWKI" :D. Zostawiamy wszystkie tematy w nienaruszonym stanie oprócz dwóch: "Świat Książki i Komiksu" oraz "Pozostałe tematy pokrewne". I teraz wrzucamy tutaj poddział "postacie historyczne, stowarzyszenia i plemiona" i zmieniamy nazwę na "postacie związane z fantastyką" i wrzucamy tu wszystkie tematy opisujące ludzi - jak sama nazwa wskazuje - którzy są wplątani w jakiś sposób w fantastykę, czyli postacie historyczne, pisarze, malarze i tak dalej. Wszystkich. To jest dla nich najlepsze miejsce. Poddział "pozostałe tematy" z MEDIÓW oraz "Pozostałe tematy pokrewne" rozczłonkować i powrzucać ich tematy do istniejących poddziałów w "FANTASTYCE OD PODSZEWKI". Z poddziału "Świat Książki i Komiksu" wziąć tematy opisujące pisarzy (wiadomo, gdzie ich wrzucić), a resztę zapisujemy w chmurze! I dalej:

5. Dział PUBLICYSTYKA - zostaje jak jest. Najwyżej można pousuwać kilka tematów, które są już kompletnie niepotrzebne, np. "publicystyczny plan działań".

6. Dział KWATERY WYPOCZYNKOWE - tu zostawiamy wszystko. I dorzucamy wszelkie śmiecia z aktualnego działu MEDIA, które nam zostały oraz tę resztę z poddziału "Świat Książki i Komiksu" dorzucamy do Off-Topic. A i jeszcze jedno: przenosimy tu cały dział HYDE PARK. Oprócz poddziału "Fantastyka na żywo". To pasuje do działu ŚWIAT FANTASY.

7. Dział HYDE PARK - już nie istnieje, bo jest w Kwaterach Wypoczynkowych, prawda? :D

8. Dział WYSYPISKO - przekornie jest to najbardziej uporządkowany i najczystszy zakątek tego forum :D

Po tej czystce powinno to wyglądać tak:

INFO:
1. Regulamin Bestiarium
2. Przywitaj Się
3. Problemy, propozycje, ogłoszenia

BESTIARIUSZ:
1. Smoki
2. Diabły i Demony
3. Bóstwa i Anioły
4. Dzikie Bestie
5. Rasy Humanoidalne
6. Zmiennokształtni i Likantropia
7. Nieumarli
8. Istoty z kinematografii
9. Istoty z gier
10. Istoty z mang i anime
11. Prawdziwe potwory

FANTASTYKA OD PODSZEWKI:
1. Sesje RPG
2. Nawia
3. RPG
4. Postacie fantasy
5. Postacie związane z fantastyką
6. Postacie z komiksów
7. Języki, symbole i kaligrafia ras fantasy
8. Bronie, pierścienie, amulety, talizmany i odzież ze świata fantasy
9. Magia i zdolności
10. Newsy ze świata fantasy
11. Fantastyka na żywo

PUBLICYSTYKA:

KWATERY WYPOCZYNKOWE:
1. Off-Topic
2. Rozrywka
3. Twórczość użytkowników
4. Fotografia i inne hobby
5. Humor
6. Gry i zabawy użytkowników
7. Radio i multimedia

WYSYPISKO:
1. Archiwum
2. Kosz


No. O wiele lepiej to wygląda. Pokusiłbym się nawet o połączenie kilku poddziałów ze sobą. Będzie mniej latania po linkach i przejrzyściej.

Oczywiście, to tylko propozycja. Zresztą oparta w większości o post Cei. A, i nazwy działów to tylko przykłady, rzecz jasna XD.

_________________
"It's always further than it looks.
It's always taller than it looks.
And it's always harder than it looks."

3 RULES OF MOUNTAINEERING
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 27 lis 2016, 23:32 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9083
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Nim przeczytam powyższe, pragnę ogłosić ważną rzecz.
Mamy na forum nowego członka grupy moderacyjnej, a jest nią...

*werble*

Ceallach!
Gratuluję nowej rangi. :)

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Ogłoszenia Administracji
Post: 27 lis 2016, 23:36 
Future MILFgaardian
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 35
Rejestracja: 28 mar 2013, 13:45
Posty: 1804
Lokalizacja: Vicovaro
Płeć: Kobieta
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: