Strefa czasowa UTC+1godz.


Dzisiaj jest 16 lip 2018, 07:50



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Asperi
Post: 20 sty 2009, 23:06 
Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:13
Posty: 672
Lokalizacja: Sadurki k/Lublina
[SIZE="5"]Asperi[/SIZE]

Na pierwszy rzut oka asperi wygląda jak niezwykle piękny, zwykły koń. Maść może mieć białą, szarą lub ciemnobrązową, z cudowną, bujną grzywą barwy srebrnej, białej lub jasnoszarej. Podobnie długie włosy, również tworzące grzywy, wyrastają na pęcinach przednich nóg stworzenia, zdobiąc tylną stronę kończyn.
W przeciwieństwie do zwykłych koni, asperi są inteligentnymi magicznymi bestiami. Żyją w wiecznym zimnie niedostępnych górskich szczytów, gdzie galopują po lodowcach i przez mroźne niebiosa. Chwytając wiejące wiatry i lecąc wraz z nimi, asperi umie poruszać się szybciej niż pozwala mu normalna prędkość latania. Zdolności unoszenia się w powietrzu na skrzydłach wiatru zawdzięczając powszechnie stosowane miano - rumaki wichrów.
Typowy asperi należy do stada liczącego do dwudziestu osobników, ale przez większość czasu przemierza niebo samotnie lub z jednym czy dwoma towarzyszami. W górach zamieszkanych przez rumaki wichrów prawie nigdy nie spotyka się gryfów, ani hipogryfów. Są to śmiertelni wrogowie dużo inteligentniejszych asperi, które nie ustają w wysiłkach, by ich przepędzić lub pozabijać. Rumaki wichrów czują niechęć także wobec roków, za to utrzymują dobre stosunki z pegazami. Mimo to dłuższa przyjaźń między asperi i tymi ostatnimi zdarza się nieczęsto, gdyż skrzydlate konie rzadko zapuszczają się na mroźne, górskie wyżyny zamieszkane przez rumaki wichrów.
Asperi można wytresować na wierzchowca, jeśli schwyta się młodego źrebca i wychowa go z szacunkiem oraz rozwagą. Każdy potencjalny jeździec musi pamiętać, że rumak wichrów nie jest zwierzęciem - to świadoma, inteligentna istota, posiadająca własną wolę oraz poglądy i zasługująca na stosowne traktowanie. Pod żadnym pozorem asperi nie zaakceptuje jeźdźca o charakterze chaotycznym, lub złym. Paladyn mógłby przekonać dojrzałego rumaka wichru, by został jego wierzchowcem na stałe, chociaż dorosłe asperi zwykle zgadzają się nosić jeźdźców tylko przez krótki czas, ponieważ cenią sobie niezależność.
Asperi z natury nie są agresywne, a przy tym niezwykle szybkie, więc po prostu przed większością zagrożeń uciekają. Jednak - jak większość koni - w desperacji potrafią walczyć zaciekle. Podczas bitwy zwykle kopią i tną przednimi kopytami i kąsają potężnymi szczękami.
Rumaki wichrów najchętniej walczą z powietrza, co w odpowiednich warunkach zapewnia im znaczną przewagę nad stojącymi na ziemi wrogami. W pobliżu górskich siedzib asperi zawsze czekają na okazję do ataku, gdy intruzi znajdują się na skraju przepaści lub przemieszczają się po wąskiej półce skalnej. Rumaki wichrów wykorzystują szarżę, ataki z powietrza i manewry prowadzące do przewrócenia, chcąc strącić wrogów w przepaście lub szczeliny lodowca. Zazwyczaj dzięki szybkości i zawrotności unikają walki, dopóki nie nadarzy się sprzyjająca okazja.


[SIZE="1"]Źródło: Księga Potworów II[/SIZE]


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Everyone will come, everyone will come
to my funeral, to make sure that I stay dead
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 mar 2009, 04:53 
Założyciel
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 26 paź 2008, 22:34
Posty: 220
Asperii są spokojne i będą unikać walki, ale zaatakowane odpowiedzą kopytami i zębami.
Prawdziwe widzenie (zdolność nadnaturalna): Asperii widzi wszystko w odległości 120 stóp tak jakby był pod wpływem czaru "Prawdziwe widzenie". Czar można rozproszyć ale Asperii może go przywrócić jako darmową akcję w czasie swej kolejki.
Piórkospadanie (zdolność nadnaturalna): 4 razy dziennie Asperii może użyć tego czaru na sobie lub na istocie, którą dotknie. Efekt działa jak czar rzucony przez 8 poziomowego zaklinacza.
Jazda na wietrze (zdolność nadnaturalna): Asperii może wykorzystywać prądy powietrzne. Za każdą milę na godzinę wiatru powyżej 20 mil /h zyskuje 5 stóp ruchu.
Odporności (zdolność nadzwyczajna): Odporne na wszystkie ataki wzrokowe (np. wzrok gorgony).
Podtyp chłodu (zdolność nadzwyczajna): Odporność na chłód, podwójne obrażenia od ognia przy nieudanym rzucie.
Telepatia (zdolność nadnaturalna): Może komunikować się z każdą istotą znającą jakiś język w odległości nie większej niż 100 stóp.
Umiejętności: Premia +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwanie i Zauważania.

Duża magiczna bestia (powietrze, chłód)
Kości Wytrzymałości: 4k10+12 (34 PŻ)
Inicjatywa: +3 (zręczność)
Prędkość: 60 stóp, lot 120 stóp
KP: 16 (-1 rozmiar, +3 zręczność, +4 naturalna)
Ataki: 2 kopyta +7 zwarcie, ugryzienie +2 zwarcie
Obrażenia: Kopyta 1k6+4, ugryzienie 1k3+2
Twarz / zasięg: 5 stóp na 10/5 stóp
Ataki specjalne: -
Specjalne zdolności: Prawdziwe widzenie, piórkospadanie, Jazda po wietrze, odporności, podtyp chłodu, telepatia.
Rzuty obronne: Wytrzymałość +7, Refleks +6, Siła Woli +5
Atrybuty: Siła 18, Zręczność 16, Budowa 16, Intelekt 15, Roztropność 15, Charyzma 15
Umiejętności: Nasłuchiwanie 12, Ciche poruszanie, Przeszukiwanie 12, Wyczucie pobudek 6, Zauważanie 12
Atuty: Żelazna Wola
Klimat, środowisko: Górzysty, umiarkowany i chłodny
Występowanie: Pojedynczy, stado (2-4)
Poziom Wyzwania: 3
Skarb: -
Charakter: Zawsze neutralny dobry
Postęp: 5-12 KW
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2012, 00:26 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9083
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Obrazek

Obrazek

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: