Strefa czasowa UTC+1godz.


Dzisiaj jest 16 lip 2018, 20:49



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rasy
Post: 09 lut 2009, 10:46 
Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:13
Posty: 672
Lokalizacja: Sadurki k/Lublina
Wookiee

Rasa obcych zamieszkująca planetę Kashyyyk. (Jak podają niektóre źródła, Wookiee nie pochodzą z Kashyyyk, ale osiedlili się tam wiele, wiele lat temu.)
Przedstawiciele tej rasy to ponad dwumetrowe, pokryte sierscią istoty, mające ostre, chowane pazury. Dzięki nim, Wookiee bardzo sprawnie poruszują się po drzewach.
Kobiety rasy Wookiee były tylko nieco niższe od mężczyznych. Po standardowym roku ciąży, przychodził na świat mały Wookiee, który miał ponad metr wzrostu.
Imperium bardzo brutalnie potraktowało przedstawicieli tej rasy. Z powodu niezwykłej siły Wookiee byli wykorzystywani do najcięższych prac, jako niewolnicy. Dlatego nawet po tym, jak Sojusz Rebeliantów wyzwolił Wookieech, to byli oni bardzo nieufni w stosunku do ludzi.

Obrazek


[size="1"]Źródło: http://www.gwiezdne-wojny.pl[/size]

_________________
Everyone will come, everyone will come
to my funeral, to make sure that I stay dead
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lut 2009, 10:46 
Wojownik
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 29 gru 2009, 19:52
Posty: 222
Lokalizacja: Kwidzyn
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
"Stones that I carry around
Every stone's a story that weighs me down
But there is gold hidden by rock and sand
I have to search little harder now"
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Massassi
Post: 10 lut 2010, 20:44 
Wojownik
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:28
Posty: 420
Lokalizacja: Luboszyce
Massassi byli klasą wojowników starożytnej rasy Sith, która została zniewolona przez wygnanych Mrocznych Jedi.

Obrazek
Przedstawiciel rasy Massassi

Fizjonomia


Jak większość członków rasy Sith, Massassi byli czerwonoskórymi humanoidami, mieli długie kościste policzki i rogi na czaszce, choć byli oni bardziej muskularni i wyżsi od większości innych Sithów. Z powodu ich siły i rozmiarów, Massassi mieli tendencje do bycia agresywnymi i dlatego tworzyli oni armię Sithów.

Społeczeństwo i kultura

Chociaż angażowali się w podobno prymitywne praktyki, mieli silny system kast i prawie ciągle pozostawali w stanie wojny, ich cywilizacja była dość wyrafinowana; nie uważali oni tych aktów za okrutne czy barbarzyńskie, ale traktowali je jako podstawowe aspekty egzystencji.

Język Massassi jest powiązany z językiem Sithów, Sithese. Tak jak u Sithów, wojna i przemoc były po prostu częściami naturalnego porządku życia Massassi. Massassi używali także prymitywniejszej wersji broni Sithów, lanvarok, która mogła być także używana jako topór bitewny, znany jako Massassi lanvarok.

Historia


Jako podgrupa rady Sithów, Massassi przypuszczalnie pochodzą z Korriban. Społeczeństwo Sithów istniało przez tysiące lat - od 130000 BBY do 7000 BBY, i uważa się, że Massassi mają równie długą i starożytną historię. Poza krótkim okresem zjednoczenia pod władaniem króla Adasa, społeczeństwo Sithów była podzielone, z wieloma Lordami, którzy przewodzili niepodległym grupom. Większość Lordów próbowała zjednoczyć rasę i w ten sposób otrzymać tytuł noszony przez Adasa - Sith'ari.

Około 28000 BBY, Adas, od młodzieńczych lat naznaczony jako wybraniec, z powodu swojej niezwykłej czarnej skóry, zjednoczył żyjące na Korribanie nacje. Przyjął on tytuł Sith'ari, który oznaczał mniej więcej tyle co "suweren" i przez swoich poddanych był uważany za nieśmiertelnego.

W końcu Rakatanie z Bezkresnego Imperium (które w owym czasie zdominowało galaktykę) przybyli na Korriban. Udając iż sprzymierzyli się z Adasem, przekazując mu technologię tworzenia holokronu, szybko ujawnili swoje prawdziwe intencje i próbowali podbić Sithów. Adas i Sithowie stawili opór zmusili siły Bezkresnego Imperium do odwrotu. W czasie walki zginął król. Bez silnej ręki Adasa, Sithowie rozpętali wojnę domową, walcząc o tytuł Sith'ari. Walki zmusiły Sithów do przeniesienia stolicy na Ziost.

Około 7000 BBY, wygnani Mroczni Jedi, ustanowili samych siebie "boskimi" władcami nacji Sithów, jednocząc po raz kolejny całą rasę, tym razem pod rządami Mrocznego Lorda Sithów.

W tym czasie Sithowie zmieszali się z ludźmi, dzięki praktykom zawartym w alchemii Sithów. Ostatecznie, rasa Sithów, w swojej oryginalnej formie, prawie wymarła. Z powodu ich dużych rozmiarów i brutalnej siły, nowi Ciemni Jedi wykorzystywali ich w armii - większość wojska Pierwszego Imperium Sithów stanowili Massassi.

Podczas Wielkiej wojny nadprzestrzennej 5000 BBY, Mroczny Lord Naga Sadow poleciał wraz z kontyngentem Massassi na Yavina IV, aby uciec przed Jedi i Republiką. Tam Naga Sadow dopuszczał się okrutnych eksperymentów na wojownikach Massassi. Pomimo to Massassi traktowali Naga Sadowa jak boga, budując dla niego świątynie i pałace. W końcu Massassi na Yavinie przeobrazili się w prymitywnych łowców-wojowników.

W 3997 BBY Exar Kun wyniósł samego siebie do godności boga i zniewolił rasę Massassi. Następnie zmusił ich do skonstruowania wielkiego kompleksu świątyń, które były używane podczas ceremonii Sithów. Podczas Wojny Sithów w 3996 BBY, rasa prawie wymarła, kiedy Exar Kun wyssał życie z każdego Massassi na Yavinie IV, aby móc uwolnić swojego ducha od ciała i uciec przed Jedi. Jedynym przedstawicielem rady, który przeżył był Kalgrath. Jednakże, przynajmniej jedne pół-Massassi żył na Korriban 3993 BBY, co oznacza że przerwało przynajmniej kilku przedstawicieli tej rasy.

Podczas Galaktycznej wojny domowej, Sojusz Rebeliantów urządził swoją bazę w starej świątyni Massassi na Yavinie IV. To z tej bazy dwie eskadry X-wingów i Y-wingów zaatakowały pierwszą Gwiazdę Śmierci.

Obrazek
Kapłan Massassi

Źródło: Biblioteka Ossus
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 20:44 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9083
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Rakatanie
Post: 10 lut 2010, 21:05 
Wojownik
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:28
Posty: 420
Lokalizacja: Luboszyce
Rakatanie to rasa humanoidalnych istot, która odegrała znaczącą rolę w historii galaktyki, tworząc Bezkresne Imperium. Jako jedna z niewielu znanych ras miała wrodzoną wrażliwość na Moc, którą potem w niewyjaśnionych okolicznościach utraciła. Rakatanie władali dużą częścią znanej galaktyki na długo przed uformowaniem się Republiki Galaktycznej. Charakterystycznymi cechami ich wyglądu była smukła sylwetka, podłużna głowa oraz - po jej obu stronach - oczy umieszczone na szypułkach. Ich ojczysta planeta to Lehon.

Obrazek
Rakatanin

Historia

Bezkresne Imperium
Początki

Rakatanie wyewoluowali na Lehonie. Ich rasa była wyjątkowo wrażliwa na Moc, toteż szybko nauczyli się nad nią panować. Niestety, poprzez swoją arogancję i agresję, wkrótce ograniczyli się do jej ciemnej strony. Z czasem stali się przez nią brutalni, zawładnęło nimi także pragnienie jak największej władzy. Dzięki ciemnej stronie znacznie przyspieszyli swój rozwój technologiczny, tworząc konstrukcje łączące w sobie zasady działania tradycyjnej mechaniki oraz Mocy. Przypuszcza się, że to właśnie Rakatanie wynaleźli hipernapęd, który pomógł im odkryć i zdominować sporą część znanych gwiezdnych przestrzeń.

Budowa Gwiezdnej Kuźni
Budowa Gwiezdnej Kuźni

Powstanie Bezkresnego Imperium datuje się na rok 49000 BBY. Rakatanie, dzięki znacznej przewadze technologicznej, zdążyli podbić dużą część znanej galaktyki i zniewolić wiele inteligentnych ras (w tym ludzi czy Durosjan). Przeprowadzali przesiedlenia zniewolonych ludów, przenosząc je na wiele nowych, niezamieszkanych planet, które uprzednio terraformowali. Coraz więcej korzystali z technologii zasilanych Mocą, a szczególnie jej ciemną stroną, dzięki którym mogli stworzyć tak potężne, galaktyczne imperium.

Bezkresne Imperium posiadało potężną flotę, jednak naturalne surowce planety Rakatan nie były wystarczające na ich potrzeby. W 30000 BBY stworzyli więc oni najbardziej zaawansowaną hybrydę technologii i Mocy - stację kosmiczną zwaną Gwiezdną Kuźnią. Mogła ona produkować zarówno całe floty gwiezdne, jak i różnorodne sprzęty czy machiny wojenne, a zasilana była dwojako - przez gwiazdę macierzystą systemu oraz przez Moc Rakatan na niej przebywających. Fakt, że Rakatanie coraz bardziej poddawali się pokusie władzy i podbojów wpłynął jednak silnie na samą Kuźnię - stacja zaczęła silnie emanować ciemną stroną Mocy, deprawując i niszcząc moralnie całe społeczeństwo Rakatan.

Obrazek
Budowa Gwiezdnej Kuźni

Złota era Bezkresnego Imperium przypada na pięć tysięcy lat przed narodzinami Republiki Galaktycznej. W tym okresie Imperium miało w swoim władaniu ponad pięćset planet, a na kilku spośród podbitych światów zbudowali - jako rodzaj trofeum czy też przypomnienia o swojej obecności - Gwiezdne Mapy, zawierające wskazówki, jak dotrzeć do ich macierzystego układu.

Samych Rakatan było w tym okresie około dziesięciu miliardów, natomiast ich niewolników – trylion. Znane rasy niewolnicze Bezkresnego Imperium to Wookiee (Rakatanie sztucznie przyspieszyli ich rozwój, gdyż potrzebowali rasy "ogrodników" do opiekowania się planetą Kashyyyk), Selkathowie, Kumumgaharowie, Noghri a także rdzenni mieszkańcy sektora koreliańskiego oraz lud Sithów z Korribanu. Pod jarzmo Rakatan dostała się także Coruscant.

Upadek Imperium (25200 BBY)

Rządy Bezkresnego Imperium w galaktyce odznaczały się okrucieństwem i brutalnością. Zdegenerowani, zniszczeni przez ciemną stronę Mocy Rakatanie władali w galaktyce przez około dwadzieścia pięć tysięcy lat, jednak w końcu nastąpił ich kres. W Imperium rozpętała się wojna domowa, prawdopodobnie z powodu zgubnego wpływu Gwiezdnej Kuźni na ich społeczeństwo - stała się ona tak wielkim skupiskiem ciemnej strony Mocy, że Rakatanie, będąc pod jej stałym wpływem, przestali nad nią panować.

Nadszedł ostateczny cios - pojawił się śmiercionośny wirus, zabijający wyłącznie Rakatan. Z tego powodu należy przypuszczać, iż został on stworzony przez którąś ze zniewolonych ras, nie jest to jednak potwierdzona informacja. Epidemia wybiła prawie całą populację Rakatan. Z niewiadomych przyczyn (prawdopodobnie zarażeni mutacją jednego ze szczepów zarazy) stracili oni też na poziomie genetycznym kontakt z Mocą, na której podstawie zbudowali swoje Bezkresne Imperium. W późniejszych czasach wielu rakatańskich naukowców próbowało przywrócić swoim pobratymcom dawno utraconą z nią łączność, nie mogli jednak dojść do przyczyny problemu - wiedzieli tylko, że prawdopodobnie zaszły jakieś zmiany genetyczne w strukturze ich organizmów, być może spowodowane przez śmiertelną plagę.

Jako że cała ich technologia opierała się na ciemnej stronie Mocy i była przez nią napędzana, po straceniu wrażliwości na Moc Rakatanie przestali sprawować nad nią kontrolę. Około roku 25200 BBY nastąpił ostateczny koniec Bezkresnego Imperium - wybuchły masowe powstania niewolników na setkach planet. Rakatanie, ścigani przez dawnych niewolników, zmuszeni byli schronić się na swojej ojczystej planecie Lehon, uprzednio niszcząc pozostawione Gwiezdne Mapy, aby ukryć położenie swojego świata. Dodatkową szansę na przetrwanie dało im pole zakłócające, emitowane na cały ich system z wierzchołka Świątyni Przodków na powierzchni Lehonu. Pierwotnie stworzone, by chronić Gwiezdną Kuźnię, teraz zaczęło chronić samych Rakatan, odcinając ich od galaktyki.

Wkrótce na Lehonie ponownie wybuchła krwawa i barbarzyńska wojna domowa, która prawie przyniosła zagładę tej planecie: zwaśnione strony konfliktu użyły broni masowego rażenia. Rakatanie zmuszeni byli zejść pod powierzchnię ziemi by przetrwać, a gdy wrócili, zorientowali się że niziny i doliny zniknęły, a całą planetę pokrywały wyspy. Wielu Rakatan cofnęło się w rozwoju, pogrążając się w barbarzyństwie i kanibalizmie, a ich planeta została zapomniana.

Społeczeństwo Rakatan podzieliło się na wiele plemion, z czego tylko jedno zachowało szczątki cywilizacji i pamięci o dawnych czasach. Byli to Starsi, potomkowie dawnej kasty kapłanów, dążący do odzyskania dawnej potęgi Rakatan - bez agresji i przemocy. Pragnęli uformować nowy, pokojowy lud, studiując prastare księgi i próbując odkrywać zapomniane sekrety ich cywilizacji, a także starając się przywrócić ich kontakt z Mocą poprzez badania genetyczne. Opiekowali się też Świątynią Przodków, w której znajdowało się wiele artefaktów z czasów świetności Bezkresnego Imperium. Innymi szczepami zaś byli mało inteligentni proto-Rakatanie (zwani Czarnymi Rakatanami), barbarzyńscy i półdzicy, nienawidzący Starszych, na których urządzali regularne napady czy też polowania.

Z czasem Lehon stał się też istnym cmentarzyskiem rozmaitych typów statków kosmicznych, które - z reguły w wyniku błędów nawigacyjnych - trafiały do układu Gwiezdnej Kuźni i rozbijały się na powierzchni planety Rakatan. Czasami ktoś z pasażerów lub jakaś z przewożonych na pokładach istot zdołał ocaleć z kraksy - z reguły dostawał się on jednak w ręce dzikich Rakatan i ginął, nierzadko wykorzystany w charakterze posiłku.

Czasy wojny domowej Jedi (3959 BBY - 3956 BBY)

Minęło około dwudziestu jeden tysięcy lat od upadku Bezkresnego Imperium. Starsi postanowili zniszczyć Gwiezdną Kuźnię, symbol ich dawnego zdegenerowania i upadku, aby nikt jej więcej nie użył. Niestety, jako że stracili łączność z Mocą, nie mogli wejść do Świątyni Przodków, a tylko dzięki niej mogli wprowadzić w życie swój plan. Nie mieli też do tego odpowiednich technologii.

Wraz z przybyciem Dartha Revana i jego ucznia Malaka na Lehon wydawało się, że problem rozwiązał się sam. Obiecali oni bowiem Starszym, że jeśli ci wprowadzą ich do Świątyni, Mroczni Jedi zniszczą Gwiezdną Kuźnię. Starsi przystali na propozycję Revana. Jako że był on użytkownikiem Mocy, udało mu się z ich pomocą wejść do Świątyni. Revan jednak zdradził Rakatan, przejmując nad nią kontrolę, a niewiele później - także nad Gwiezdną Kuźnią. Rozpoczął masową produkcję floty bojowej, przygotowując swoje Imperium Sithów do starcia z galaktyką. Starsi mogli jedynie obserwować, jak mroczna potęga stacji ponownie daje o sobie znać.

Trzy lata po tych wydarzeniach, odmieniony Revan, już jako Jedi, przybył ponownie. Jako, że udowodnił czystość swoich intencji, zapobiegając wojnie domowej pomiędzy dwoma plemionami Rakatan, Starsi ponownie pozwolili mu wejść do Świątyni, w której wyeliminował wielu stacjonujących tam wojowników Sithów. Następnie, z wierzchołka budowli, dezaktywował pole zakłócające chroniące cały system i Gwiezdną Kuźnię, dzięki czemu flota Republiki mogła ją zniszczyć i zakończyć panowanie Malaka.

Obrazek

Dalsze losy rasy

Po wydarzeniach z wojny domowej Jedi, wielu Rakatan opuściło swą planetę. Byli mile widziani w Republice Galaktycznej, która zaczęła studiować historię ich Bezkresnego Imperium, odkrywając kolejne zapomniane artefakty. Rakatanie zaadaptowali wiele współczesnych technologii i w końcu przyłączyli się do Republiki. Historycy nie chcieli jednak wierzyć w to, iż tysiące lat temu rasa ta władała znaczną częścią galaktyki - udowodniły to dopiero późniejsze badania.

Gdy w 1000 BBY Darth Bane przybył na Lehon w poszukiwaniu holokronu Dartha Revana, zorientował się, że Rakatanie wymarli.

Osiągnięcia technologiczne

Technologia Rakatan w znacznej mierze opierała się na Mocy, a w miarę rozrastania się Bezkresnego Imperium - głównie na jej ciemnej stronie. Rakatanie prawdopodobnie wynaleźli zarówno pierwsze wersje hipernapędu, jak i tarcz energetycznych, nie jest to jednak do końca pewne. Opracowali również takie rzeczy jak repulsory, automaty czy machiny do terraformacji planet.

Inne, najbardziej znane osiągnięcia technologiczne Rakatan to:

* Gwiezdna Kuźnia - zbudowana w 30000 BBY, stacja kosmiczna, zasilana przez gwiazdę systemu Rakatan, a także częściowo - przez ciemną stronę Mocy. Była zdolna do masowej produkcji maszyn i sprzętów wojennych, także gwiezdnych statków - a nawet całych flot.
* Gwiezdne Mapy - zostały zbudowane na podbitych światach jako symbol potęgi Bezkresnego Imperium. Zawierały one w sobie informacje na temat szlaków gwiezdnych, jak dotrzeć do Gwiezdnej Kuźni, szczytowego osiągnięcia Bezkresnego Imperium. Jednym z zadań Gwiezdnych Map była kontrola nad zdobytymi światami, modyfikacja ich fauny i flory czy też geologii.

Ciekawostki


Gdy Revan przybył na Lehon, zauważył, iż Rakatanie mieli na swoich usługach potwory zwane rancorami. Okazało się, że pochodziły one z jednego ze statków rozbitych na powierzchni planety, a Rakatanie po prostu je oswoili. Rancory przetrwały na planecie znacznie dłużej, niż oni sami - na jednego z nich natknął się w 1000 BBY Darth Bane.

Źródła:

* Knights of the Old Republic
* Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
* Darth Bane: Droga zagłady
* The New Essential Chronology
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Neimoidianie
Post: 10 lut 2010, 21:29 
Wojownik
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:28
Posty: 420
Lokalizacja: Luboszyce
Neimoidianie to potomkowie kolonistów durosjańskich, którzy dawno temu osiedlili się na Neimoidii. Zachowali wiele cech fizycznych swoich praprzodków. Ich cywilizacja rozwijała się przez dwadzieścia pięć tysięcy lat w innym środowisku, dlatego w ich wyglądzie zaszły pewne zmiany. Twarze Neimoidian są bardziej pociągłe, a ciała szczuplejsze, a także są oni nieco wyżsi od swoich przodków. Spowodowane jest to tym, że na Neimoidii jest większa grawitacja niż w przeciętnym durosjańskim orbitalnym mieście. Neimoidiański skład atmosfery przyczynił się do zróżnicowania w barwach skóry i oczu. W przeciwieństwie do Durosjan, którzy są szaroniebiescy i mają oczy barwy jaskrawoczerwonej, Neimoidianie mają zielonoszarą skórę i oczy barwy ciemnoróżowej lub pomarańczowej.

Obrazek
Neomoidianin.

Narodziny i rozwój

Neimoidianie wykluwają się z jaj i przechodzą potem w stadium larwalne. Nowo powstałe larwy dorastają w skupiskach zwanych rojami. Otrzymują tam niewielkie ilości pożywienie, wiele ginie. Przeżywają tylko te, które nauczą się gromadzić i przechowywać zapasy żywności. W wieku około 7 lat opuszczają rój. Neimoidianie panicznie boją się śmierci, dlatego najczęściej zostają handlowcami. Jeżeli podczas walki istnieje prawdopodobieństwo śmierci, istoty poddają się lub uciekają.

Neimoidianie ubierają się zazwyczaj w fałdziste szaty, a na głowy zakładają wymyślne nakrycia. Każdy element ich stroju ma symboliczne znaczenie i oznacza status społeczny danego osobnika. Istoty mają wręcz obsesję na punkcie pieniędzy, wpływów i ich statusu. W historii galaktyki zasłynęli ze swej niebywałej smykałki do interesów czego świadectwem może być Federacja Handlowa zarządzana właśnie przez Neimoidian. Jednym z najbardziej znanych Neimoidian był Nute Gunray.

Źródło: Ilustrowany przewodnik po rasach obcych istot wszechświata Gwiezdnych wojen
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Bithowie
Post: 10 lut 2010, 21:33 
Wojownik
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:28
Posty: 420
Lokalizacja: Luboszyce
Bithowie są istotami człekokształtnymi, mają wielkie czaszki i równie duże mózgi. Swój rozwój zawdzięczają wielu wiekom świadomej hodowli, dzięki której wyjątkowo dobrze rozwinęły się u nich fragmenty mózgu odpowiadające za funkcje wyższego rzędu, zaś części odpowiadające za instynkty takie jak strach czy agresja, prawie wcale. Ponieważ Bithowie nie sypiają, ich oczy nie mają powiek. Narządy powonienia znajdują się w fałdach skóry policzków. Ich organ węchu jest bardzo czuły toteż wyczuwają nawet najmniejsze zmiany składu chemicznego w atmosferze. Od dawna rozmnażają się poprzez stosowanie sztucznego zapładniania Bithańskich kobiet. Z tego powodu nie potrafią się już rozmnażać się inaczej.

Na Clak`dorze VII, planecie z której pochodzą, urodziło się wielu wybitnych myślicieli i artystów galaktyki. Bithowie nie znoszą przemocy i bardzo powściągliwie wyrażają uczucia. Wciąż pamiętają, że kiedyś pozwolili, aby ich uczucia wymknęły się spod kontroli, co omal nie zakończyło się ich samozagładą. Około roku 300 BBY dwie grupy Bithów, żyjące na Clak`dorze VII rywalizowały o to, która buduje lepsze jednostki napędu nadświetlnego przeznaczonego na sprzedaż kupcom z innych planet. Pragnąc pozbyć się konkurencji jedna grupa zaatakowała drugą za pomocą broni biologicznej, na co druga odpowiedziała atakiem za pomocą broni chemicznej. Doprowadziło to do skażenia całego środowiska naturalnego planety i wyginięcia dziewięćdziesięciu procent mieszkańców planety. Ci którzy przeżyli zbudowali miasta osłonięte gigantycznymi kopułami, gdzie mieszkają do tej pory. W wyniku tej straszliwej wojny Bithowie przestali się rozwijać technicznie na kolejne kilka stuleci. Zasoby naturalne planety uległy skażeniu bądź wyczerpaniu, toteż istoty musiały skorzystać z towarów i urządzeń technicznych sprowadzanych z innych planet. W zamian proponowały własne umiejętności, dlatego do dzisiaj wiele agencji i towarzystw naukowych zatrudnia Bithów jako naukowców, matematyków, artystów, księgowych i muzyków.

Obrazek
Bith.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Twi'lekowie
Post: 10 lut 2010, 21:37 
Wojownik
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:28
Posty: 420
Lokalizacja: Luboszyce
Twi'lekowie to rasa humanoidalnych istot wywodzących się z planety Ryloth. Z czasem Twi'lekowie rozpowszechnili się w niemal całej Galaktyce.

Obrazek
Twi'lekanka

Wygląd zewnętrzny

Najbardziej charakterystyczną cechą wyglądu Twi'leków są wyrastające z tyłu czaszki głowoogony, zwane też lekku. Sami Twi'lekowie często określają lewe lekku jako tchun, a prawe jako tchin. Lekku są silnie unerwione i ich urazy mogą spowodować uszkodzenie mózgu. Bardzo rzadko na świat przychodzą osobnicy posiadający większą ilość lekku, uznawane są one za symbol wyjątkowego szczęścia i pomyślności. Senator Orn Free Taa posiadał na przykład aż cztery głowoogony.

Istoty tej rasy dobrze widzą w ciemności. Twi'lekowie nie posiadają włosów, za to ich skóry mogą mieć wiele różnych barw i odcieni. Istnieją Twi'lekowie o skórze zielonej, pomarańczowej, brązowej, żółtej, niebieskiej, białej i purpurowej. Nieczęsto spotyka się istoty o karnacji turkusowej (tzw. Twi'lekowie rutiańscy), a jeszcze rzadziej występuje czerwony kolor skóry (tzw. Twi'lekowie lethańscy).

Kultura

Twi'lekowie stworzyli własny język, zwany twi'leki. Poza tym opracowali język lekku, wykorzystujący jedynie subtelne ruchy głowoogonów, przez co niemal niemożliwy do nauczenia przez istoty jakiejkolwiek innej rasy.

Społeczeństwo Twi'leków jest podzielone na klany, każdy klan zamieszkuje jedno miasto. Miastem rządzi głowoklan, składający się z pięciu należących do klanu Twi'leków. Ich władza jest praktycznie absolutna, jednak kiedy jeden z członków głowoklanu umiera, pozostała czwórka jest wypędzana na jasną stronę planety, a ich pozycję zajmują przedstawiciele kolejnego pokolenia.

Przez lata Ryloth był celem wypraw handlarzy niewolników i przemytników. Działo się to z uwagi na ryll - narkotyk stosowany często w celach leczniczych oraz Twi'lekanki, słynące w całej Galaktyce ze swego piękna i gracji. W rezultacie, wiele z nich skończyło jako niewolnice i kurtyzany. Spotkało to między innymi Ann Gellę i jej siostrę Tann Gellę, służące Duga Sebulby.

Przez długi czas Twi'lekowie nie mieli prawdziwej floty gwiezdnej, ani nie znali hipernapędu. Zmieniło się to w chwili, gdy stworzono Chir'daki (Ziarna Śmierci w twi'leki), wynik połączenia kadłuba myśliwca typu TIE ze skrzydłami X-winga. Za ich sterami zasiedli członkowie silnie rozwiniętej kasty wojowników.

Imiona Twi'leków

Niezwykle ciekawym zagadnieniem jest sposób, w jaki powstają imiona Twi'leków. Każde imię składa się z imienia osobistego i nazwy klanu, swoistego nazwiska. Twi'lekowie łączą je jednak w jedno i odpowiednio kładąc akcent nadają mu specyficzne znaczenie. I tak imię Nawary Vena, adwokata i członka Eskadry Łotrów czytane jako Nawar'aven oznacza wspaniałego mówcę, czy też zręcznego negocjatora. Za to czytane jako Nawara'ven oznacza "zaśniedziałe srebro". Twi'lekowie w ten sam sposób postępują z nazwiskami przybyszów z innych światów. Przekonał się o tym Wedge Antilles. 'Wedgean'tiles' w swym brzmieniu przypomina wyrażenie "pogromca gwiazd". Wymawiane zgodnie z zasadami Basica, w wolnym tłumaczeniu oznacza "kogoś tak obrzydliwego, że wywołałby wymioty u Rankora". Imię Twi'leka, który popełnił wielkie zbrodnie przeciw społeczeństwu, wymawiano wyraźnie oddzielając imię osobiste od nazwy klanu. Hańba ta spotkała między innymi Biba Fortunę, współpracującego z napadającymi Ryloth łowcami niewolników.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Togrutanie
Post: 10 lut 2010, 21:40 
Wojownik
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:28
Posty: 420
Lokalizacja: Luboszyce
Togrutanie to humanoidalna rasa wywodząca się z planety Shili.

Obrazek

Wygląd i budowa

Charakterystycznymi cechami Togrutan są głowogony (podobne do Twi'lekańskich) oraz wyrastające z czaszki, puste w środku rogi umożliwiające echolokację. Ich skóra miewa rozmaite odcienie od jasnej pomarańczy do ciemnego brązu i zawsze posiada różnokolorowe plamy na całym ciele. Wbrew niektórym opiniom nie są to tatuaże, ale naturalne ubarwienie pozwalające Togrutanom kamuflować się w dżunglach ich rodzinnego świata. Również rogi mogą mieć różne barwy, jednak prawie zawsze posiadają naprzemienne, poziome pasy. Warto dodać, że nie istnieją dwaj identyczni wyglądem przedstawiciele tej rasy. Ponieważ przodkowie Togrutan byli drapieżnikami, posiadają liczne przydatne zdolności. Rosnące przez całe życie rogi pozwalają wykrywać ruch oraz wyostrzają zmysł słuchu. Pozwalają też na komunikację między pobratymcami. Niektórzy sądzą, że kły tej rasy są wyposażone w gruczoły jadowe. Są to plotki, chociaż zawierają ziarno prawdy. Przodkowie Togrutan używając zębów szybko i bezboleśnie zabijały swoje ofiary. Jednak był to prawdopodobnie skutek uszkodzenia ważnych narządów, a nie działania jadu.

Kultura

Od najdawniejszych lat Togrutanie pracowali w grupach. Świetnie współpracują i walczą gdy mają obok siebie kilku towarzyszy. Z tego powodu indywidualizm jest u nich postrzegany jako coś nienormalnego, chociaż ta cecha jest niemal niezbędna dla przywódców grup. Zdobyte dobra zawsze dzielą sprawiedliwie pomiędzy wszystkich członków drużyny. Wyznają jednak zasadę: "kto zostaje z tyłu, tego się zostawia". Mimo, że inne rasy uważają to za niehumanitarne, oni sami sądzą, że najsłabsze jednostki osłabiają i narażają na zbędne ryzyko całą grupę. Znany jest też zwyczaj, że na swojej rodzinnej planecie, Togrutanie nie noszą butów. Uważają, że ich dusze są połączone z ziemią, a obuwie zakłóca tę wieź. Jako myśliwi Togrutanie lubią kolekcjonowanie trofeów. Niektóre z nich są przerabiane na biżuterię lub elementy dekoracyjne i przeznaczane na eksport. Bardzo cenione są kamienie szlachetne pochodzące z Shili lub zęby Akula. Wśród Togrutan bardzo często występuje wrażliwość na Moc, co może być spowodowane wyostrzeniem zmysłów podczas polowań lub duchowe połączenie z ziemią.

Osobowość


Togrutanie są rasą spokojną, jednak jeśli wymaga tego sytuacja stają się prawdziwymi wojownikami. Czują się dobrze w grupach, jednak nie nadają się do pracy w odosobnieniu. Interesują się innymi kulturami i są wobec nich tolerancyjni. Są również towarzyscy oraz wierni wobec przyjaciół i dowódców.

Obrazek
Shaak Ti - togrutańska Mistrzyni Jedi

Źródło:
The New Essential Guide to Alien Species
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 sie 2012, 21:08 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9083
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: