Strefa czasowa UTC+1godz.


Dzisiaj jest 25 kwie 2018, 03:57



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Skyrim - mody
Post: 18 lut 2014, 14:32 
Srebrny Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 15 paź 2010, 14:33
Posty: 1848
Jak w temacie, czyli modujemy Skyrima. :)

Poradnik dla początkujących:
[bb spoiler]
[color="white"]Czego potrzebujemy? Cóż, DARMOWEGO konta na tej stronie:
http://www.nexusmods.com/skyrim/?
Znajduje się tam prawdopodobnie największa baza z modami do Skyrima, podzielona na różne kategorie (questy, mapy, tekstury, kompilacje innych modów, NPC, i wiele, wiele, wiele innych).
Mam nadzieję, że nie muszę pisać Wam poradnika co do rejestracji. :D

Mając już konto na tej stronie możecie ściągać mody na własną rękę, lub użyć linków z tego posta. Ale, ale... Najpierw trzeba wykonać dwie czynności...
Pierwsza to odnaleźć w plikach gry plik skyrim.ini (może się też on zwać skyrimPrefs.ini) i otworzyć go przez Notatnik. Tam wyszukujemy sekcję [Launcher] i dodajemy do niej linijkę:
Cytuj:
bEnableFileSelection=1

Oczywiście, jeśli już ją mamy, to nie musimy nic robić. Po prostu w niektórych wersjach gry tego nie ma. Co to nam daje? Cóż, dzięki temu możemy w ogóle sprawić, by gra zaczęła mody ładować.

Następna rzecz... Do poprawnego działania większości, jeśli nie wszystkich, modów potrzebne będą 2 programy. Jeden ściągamy stąd (oczywiście, najlepiej brać sprawdzone wersje, nie alfa, ani nie beta), a drugi stąd. OBIE te rzeczy wymagają najnowszego patcha do Skyrima. Nie musicie mieć DLC - wystarczy spatchowana gra (dla niewiedzących - Steam powinien Wam automatycznie zaktualizować grę, więc o to się nie martwcie).

To teraz kolejna ważna część całego poradnika, czyli jak odpalić mody. Dużą część modów wystarczy wypakować, i wrzucić do folderu Skyrim/Data, a potem po prostu, używając Launchera, przechodzimy do Data Files i zaznaczamy tam mody, jakich chcemy użyć.
Jednak wiele modów opartych na skryptach wymaga czegoś więcej. I tu wkracza do gry program SKSE, który powinniśmy byli zainstalować do głównego katalogu ze Skyrimem. Gdy mamy mody, to ZAWSZE odpalamy grę przez plik Skyrim(SKSE).exe. Dzięki temu możemy cieszyć się modami ze zminimalizowaną szansą, że gra się przez te mody rozsypie.

Następny rozdział jest w sumie NAJWAŻNIEJSZY. Bo traktuje o kolejności ładowania modów. Tak, kolejność ma znaczenie. Wchodzimy więc w Launcher Skyrima i wybieramy Data Files.
Każdy plik ESP (takie rozszerzenie mają pliki modów do Skyrima) ma swoją ważność, typ priorytetu, itp. Im wyżej w kolejce jest dany plik, tym większe ma znaczenie dla samej gry. Dlatego powinniśmy odpalać wszystko w tej oto kolejności:
- najwyżej pliki podstawowej gry, oraz te z oficjalnych DLC, no i wszelkie paczki językowe.
- potem mody dodające sporo rzeczy (jak Falskaar), dodatkowe całe krainy, itp.
- mody zmieniające mechanikę Skyrima, jak SkyUI, SkyRE, Frostfall, Realistic Needs, Dance of Death... Mody zmieniające drzewka umiejętności też się tu zaliczają.
- mody będące zmianami wizualnymi, nowe skórki, fryzury, twarze. Głównie kosmetyka.
- modyfikacje do modów powyżej, ich fixy, mody do kompatybilności z innymi modami, itd.
- no i mody poprawiające grafikę. :)

Czyli co powinniśmy zrobić w skrócie:
- zaktualizować Skyrima
- kupić DLC, jeżeli dany mod tego wymaga (wiele modów ma swoje wersje non-dlc, więc luz)
- SKSE
- SkyUI
- kolejność ładowania modów, czyli Load Order

Dodatkowe rady... Większość modów powstała do angielskiej wersji gry, więc jeśli gracie na pełnym spolszczeniu, przełączcie się lepiej chociaż na kinowe, by nie mieszały się Wam angielskie głosy z polskimi.
Najlepiej byłoby też, gdybyście po zainstalowaniu każdego pojedynczego moda odpalali grę, by sprawdzić, czy działa. Lepiej tak, niż po zainstalowaniu 100 modów na raz kombinować który z nich nie działa... xD[/color]


[/bb spoiler]

Mody:
[bb spoiler]
[color="white"]Jest to dopiero w sumie zalążek posta (który ma być bazą do modów), więc na starcie dam mody, które są absolutnym minimum dla graczy, którzy chcą jak najbardziej wczuć się w grę.

Skyrim Redone - gigantyczny mod zmieniający praktycznie wszystko. Dzięki niemu cała gra jest bardziej realistyczna.

Immersive Armors - pancerze bardziej realistyczne. :)

Immersive Weapons - jak wyżej, tylko tyczy się broni.

Immersive Creatures - mnóstwo nowych wrogów. Potwory stają się realistyczne, polują w stadach, walczą z osamotnionymi wędrowcami, jak i zwierzyną w lesie...

Immersive Patrols - więcej patroli Gromowładnych i Cesarskich. Więcej losowych eventów. Więcej agentów Thalmoru, bandytów, ludzi na drogach. Skyrim już nie jest taki pusty.

Dance of Death - więcej finisherów!

Dragon Combat Overhaul - sprawia, że walki ze smokami stają się wymagające. A, i nie radzę stać w miejscu lądowania smoka... :D

Civil War Overhaul - więcej walk pomiędzy Gromowładnymi a Cesarskimi. W końcu w Skyrim jest prawdziwa wojna domowa.

Dual Wield Parrying - co za idiota wymyślił, że mając dwie bronie nie można blokować ciosów? Na szczęście ten mod to naprawia...

Dodge Mod - wg Bethesdy coś takiego, jak unik nie istnieje... Na szczęście według moderów i Piccolo (dodge!) już tak.

Convenient Horses - zmieńmy sobie wygląd naszego konia. Dajmy możliwość naszej drużynie walki konnej. A przede wszystkim, niech ten koń w końcu też coś niesie (tzn nasz zbędny ekwipunek). :)

UFO - Ultimate Follower Overhaul - daje nam łatwiejszy dostęp do zarządzania sojusznikami, oraz zwiększa ich limit. Przydatne, jeżeli chcemy zrobić sobie drużynę, na której czele stoi Dovahkiin.

Achieve That! - dorzuca do gry osiągnięcia specjalne, za które gra nas nagradza perkami. Wymagają one jednak specjalnych dokonań...

Falskaar - mod, który mógłby być pełnoprawnym DLC. Czyli nowa kraina + pierdyliard questów + bronie, npc, pancerze, i od groma innych rzeczy.

Interesting NPCs - nowe postacie, nowe questy... Tym razem jest zróżnicowanie w questach, oraz humor. :D

Alternate Start - Live Another Life - nie zaczynamy rozgrywki w Helgen, lecz... A tu przemilczę fragmencik. :) Dla graczy, którym początek w Helgen się już znudził i grając jeszcze raz chcą doświadczyć czegoś nowego.

The Dark Brotherhood Resurrection - wreszcie coś dla Mrocznego Bractwa! Ciągnie nam jego wątek po zakończeniu tego, co oferowała gra. Pełne udźwiękowienie. :D

Better Stealth AI for Followers - WRESZCIE kompani potrafią się skradać tak, by nikt ich nie zauważył, i tak, by po zauważeniu wroga nie atakowali, tylko czekali na rozkaz Dovahkiina. Przydatne dla drużyny zabójców.

Stealth Kills for Followers - coś do powyższego moda. Daje nam możliwość rozkazania, by towarzysz zabił po cichu wroga, a nie wstał i darł się na niego podczas ataku.

Mapseller - po prostu sprzedawca map. Pokazuje nam dzięki temu fajne miejsca, nie odkrywając tych, które musimy odkryć sami fabularnie. :)

SkyVoice - Voice Control for Skyrim - założę się, że często podczas walki sami krzyczeliście FUS-RO-DAH! Ten mod sprawia, że jeśli tylko macie mikrofon, to gra wykryje Wasze Krzyki, a postać w grze też Krzyknie. Awesome! :D

Jak znacie jakieś fajne, albo zaje*iste modyfikacje do tej gry, to wrzucajcie do nich linki. :)[/color]


[/bb spoiler]

To tyle na dziś. Następna część modów, jakie polecę, będzie obejmowała mody Survivalowe. :)
Oczywiście, znajdą się one w tym poście, by nie trzeba było szukać. :)

_________________
Temat techniczny sesji o Mass effect.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lut 2014, 16:53 
Rycerz
Offline
Reputacja: 10
Rejestracja: 15 mar 2012, 19:43
Posty: 975
Lokalizacja: Kaer Morhen
Płeć: Mężczyzna
Ja polecę jeszcze SkyUI. Dziwne, że Kol tego nie podał, bo to według mnie podstawa, jeśli chcecie uczynić Skyrima wygodniejszym. :) Mod zmienia ekrany ekwipunku i wyboru czarów na dużo czytelniejszy i wygodniejszy. Posiada m.in. opcję sortowania według ciężaru, co jest przydatne, jeśli chcemy zobaczyć co nas najbardziej obciąża. http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/3863

Super jest jeszcze A Quality World Map, zgodnie z nazwą poprawiający jakość mapy i wyraźniej zaznaczający drogi na niej. Po tym modzie mapa wreszcie się na coś przydaje. :) http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/4929

I coś dla magów: Midas Magic. Dodaje mnóstwo nowych czarów różnego rodzaju, każdy znajdzie coś dla siebie. :)<cite> http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/3413
</cite><cite class="vurls"></cite><cite class="vurls"></cite>
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lut 2014, 11:55 
Srebrny Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 15 paź 2010, 14:33
Posty: 1848
Historie ze Skyrim wzięte, czyli co się przydarzyło graczom po zainstalowaniu modów:

1. Moc posępnego czerepu.
Aktywne mody: SkyVoice.

Cytuj:
"Walczyłem ze smoczym kapłanem i chciałem użyć Krzyku przeciw niemu. Jednak, w panice, zapomniałem jak brzmią słowa Mocy, więc dostawałem po dupie. Nie miałem już many, ani miksturek, a w akcie desperacji po dwudziestu nieudanych próbach krzyczenia do mikrofonu, krzyknąłem "Na moc posępnego czerepu"!. I wtedy umarłem.
I mimo to, że zginąłem, to i tak było to moje najlepsze doświadczenie, jakiego doznałem grając w Skyrima."


2. Pijak.
Aktywne mody: Frostfall, Wet and Cold, Get Drunk, oraz jakiś mod wyłączający szybką podróż.

Cytuj:
"Grałem w Skyrima na modach i było cholernie ciężko. Miałem dojść do miasta, jednak w połowie drogi złapała mnie śnieżyca. Bez siekiery nie mogłem nawet nazbierać drewna, by rozbić obóz, więc postanowiłem iść dalej. Przeszedłem kilkaset metrów, gdy poziom życia mojej postaci zaczął spadać z powodu wyziębienia. Wpadłem jednak na pomysł - wypiłem cały alkohol z ekwipunku. Powinno to mnie utrzymać przy życiu przynajmniej do miasta...
Będąc już praktycznie pod miastem, pijany, wpadłem do rzeki. Śmierć na skutek szoku termicznego."


Te dwie opowieści wyszperałem w sieci na anglojęzycznych forach. xD
Ale serio, gra na odpowiednich modach pozwala się super wczuć. Dziś na przykład szedłem w czasie śnieżycy do jednego z nieodkrytych jeszcze miast. Pojawił się komunikat "You're start to getting cold". Myślałem, że będę musiał się wracać do miasta, ale na szczęście znalazłem w ekwipunku siekierę. Uzbierałem szybko drewno, i rozbiłem obozowisko... Czekałem ogrzewając moją postać przy ognisku przez dwadzieścia minut póki śnieżyca nie ustała.
A, i nie mogłem wziąć opcji "poczekaj". W pobliżu byli wrogowie (wilki), a ja się modliłem, by nie zaatakowały. xD

_________________
Temat techniczny sesji o Mass effect.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lut 2014, 15:05 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9848
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Przekozacka sprawa. :D Świetne urealnienie Skyrima, takie na plus. :D
Ale niestety gwarantuję Ci, że komunikat brzmiał inaczej. xD

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 mar 2014, 17:58 
Srebrny Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 15 paź 2010, 14:33
Posty: 1848
Pewnie tak. :D

Znów się bawię w modowanie, ale zanim powrzucam kompatybilne mody, muszę wyeliminować parę małych błędów (nie wiem, coś mi spowodowało, że gdy stoję w miejscu, to znika interfejs, a i nie widać menu kowalstwa, ale to pikuś :D). Na razie screeny! :D

Najpierw te, gdy grałem jako byg blak nyga. :D

Pas z miejscami na miksturki, oraz sakwy po bokach, zwiększające maksymalny udźwig. :)

Wygląd futrzanego płaszcza, plecak, siekierka, pochodnia, dodatkowe miksturki, nawet namiot się znalazł... Nic tylko eksplorować.

Nowy wygląd Lydii.

I te trochę ciekawsze...

Widać... skrzyżowane... ręce... na... piersiach...

Postać już się sama obraca do postaci, które przemawiają.

Dat ass.

Wizyta w pewnym sklepie...

Hehehe...

_________________
Temat techniczny sesji o Mass effect.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 mar 2014, 21:52 
Srebrny Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 15 paź 2010, 14:33
Posty: 1848
Nowe 3 screeny z tego moda. Fanom pewnej :diablo: dobrej gry coś te screeny przypomną.
Niedługo zaktualizuję bazę modów imersyjnych/survivalowych:

[bb spoiler]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

[/bb spoiler]

_________________
Temat techniczny sesji o Mass effect.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 mar 2014, 20:31 
Srebrny Rycerz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 15 paź 2010, 14:33
Posty: 1848
Mody survivalowe:

Frostfall - Hypothermia Camping Survival - jeden z najbardziej zaawansowanych modów do Skyrima. Tym razem Dovahkiinowi przyjdzie się zmierzyć w najgorszym wrogiem - mrozem. Tak, zima dotarła do Skyrim, a nasz bohater może umrzeć z wyziębienia. Jak temu zaradzić? Są płaszcze, kaptury, specjalne zestawy zbroi, plecaki, można nawet rozbić obozowisko i rozpalić ognisko, byle tylko się ogrzać.

Wet and Cold - takie jakby rozszerzenie powyższego moda. Dzięki temu NPC także są pokryci śniegiem, jak jest śnieżyca, to szukają schronienia, itd. Mod dorzuca również szereg animacji, jak np pocieranie rąk, chuchanie, itd.

Death Alternative - Your Money or Your Life- od teraz, jeśli oberwiemy mocniej, niż można sobie na to pozwolić (czyt stracimy całe HP), to mogą się stać trzy rzeczy. Może nastąpić zgon, czyli to, co wcześniej się działo, kiedy nasz pasek życia był na wartości zerowej. Mogą nas uratować (ocucić) towarzysze, jeśli zdążą na czas, żyją, i nie są zajęci walką. Możemy również obudzić się w jakiejś wiosce kompletnie nadzy, z jednym tylko celem - odzyskać ekwipunek (ten cel jest liczony jako jeden z questów głównych ^^).

Locational Damage - w końcu są strefy obrażeń... Tzn - jeśli trafimy przeciwnika w rękę, możemy mu wytrącić broń. Jeśli będziemy celowali poniżej pasa w przeciwników płci męskiej - sparaliżujemy ich (a jak uderzyć tam dwuręcznym młotem, to przeciwnik jest praktycznie sparaliżowany na stałe xD). Uwaga - gracza to też dotyczy, więc Dovahkiinowie płci męskiej używający tego moda - zadbajcie o ochronę na swe jądra. ;]

Coś dla wilkołaków:

Bloodmoon Rising - Dawnguard Werewolf Overhaul - całkowite przerobienie umiejętności wilkołaków, są one teraz potężniejsze, niż wcześniej, ale też nieco trudniejsze w sterowaniu...

Tales of Lycanthropy - już nie przemieniamy się w wilkołaka tylko wtedy, gdy chcemy. Jeśli postać złapie Głód, czy to w ciepły poranek, czy to podczas pełni, nastąpi niekontrolowana przemiana...

Coś dla wampirów:

Better Vampires - duże zmiany u wampirów. Wreszcie, im bardziej bohater-wampir jest głodny, tym jest słabszy, a nie na odwrót. Dorzuca questy związane z umiejętnościami, oraz wampiryzmem ogólnym... Dużo, dużo nowego.

Bat travel- nie, nie będziemy dzięki temu modowi podróżować Batmobilem... Też się zawiodłem. xD Ale za to fruwamy jako chmara nietoperzy, dostając się wszędzie, gdzie chcemy.

_________________
Temat techniczny sesji o Mass effect.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lip 2014, 22:53 
Rycerz
Offline
Reputacja: 10
Rejestracja: 15 mar 2012, 19:43
Posty: 975
Lokalizacja: Kaer Morhen
Płeć: Mężczyzna
Enhanced Blood Textures
Cóż, nazwa moda wyjaśnia wszystko. :D Lepsze tekstury krwi niż w oryginale, czyni Skyrima odrobinę brutalniejszym. :P

Skyrim HD - 2K Textures
Paczka tekstur w rozdzielczości ośmiokrotnie (!) większej niż oficjalna aktualizacja HD. WOW.

Cloaks of Skyrim
Zwiększający immersję i wrażenia estetyczne mod, dodający do gry płaszcze. Zarówno dla gracza, jak i NPC. Niektóre nawet posiadają bonusy, o ile mnie pamięć nie myli.

Static Mesh Improvement Mod - SMIM
Poprawienie trójwymiarowych obiektów w grze. TEN screen mówi wszystko.

Skyrim Flora Overhaul
Mod zmieniający wszelkiego rodzaju drzewa, krzewy, trawy, itp. na takie o wyższej jakości, ładniejszej kolorystyce i lepszym modelu.

Skyrim - Enhanced Camera
Zwiększający immersję mod, poprawiający działanie perspektywy FPP (kiedy spojrzymy w dół, widzimy ciało postaci). Dodatkowo zmienia kamerę podczas wykonywania akcji (wykuwanie, ostrzenie, dziabanie kilofem, bieg wilkołakiem) na FPP.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lip 2014, 16:50 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9848
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Te płaszcze takie klimatyczne... *w*
Static Mesh Improvement też zamiata. :D A od tej roślinności mój komputer zapewne by umarł. xD I bynajmniej, nie z zachwytu. xD
Mod do FPP też fajny. :)

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lip 2014, 19:01 
Rycerz
Offline
Reputacja: 10
Rejestracja: 15 mar 2012, 19:43
Posty: 975
Lokalizacja: Kaer Morhen
Płeć: Mężczyzna
Footprints
Po zainstalowaniu tego moda ludzie, zwierzęta i bestie zostawiają ślady na śniegu.

Obrazek

---

Get Snowy
Ośnieżone postacie podczas opadów śniegu.

Obrazek

---

Pure Waters
Czyste wody, jak na mroźną krainę przystało. :D

Obrazek

---

Dead Body Collision Fix
Zgodnie z nazwą, poprawienie kolizji martwych ciał. Must-have, jeśli lubicie masowe rzeźnie. :D

Obrazek

---

Greatsword sheaths and scabbards
Pochwy dla dwuręcznych mieczy.

Obrazek

---

Wrzucać tutaj następne mody? Dodawać screeny? Rozbudować opisy lub dodawać instrukcje instalacji? :)
Na górę
  Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron