Strefa czasowa UTC+1godz.


Dzisiaj jest 25 kwie 2018, 03:38



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 17 mar 2015, 08:05 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9848
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
Mocno uczepił się Morrowinda głównie ze względu na pierwszy filmik w tym temacie, który tak go broni. To jedyny powód w moim odczuciu. :P Jego poprzednik również tylko liznął temat poprzednich części na filmiku.

W Buggerfalla nie grałem i mi się nie spieszy. xD

"A nie można było tego zorganizować NIECO inaczej...?" - LOL, to tłumaczy w swoim drugim filmiku, którego nie obejrzałeś. xD
Ogólnie to chodzi o to, że nie mogli. Brakowało im możliwości. Ogólnie to stworzyli system, w którym wszyscy zachowują się naturalnie, co bardzo ciężko ogarnąć. Przypuśćmy, że daliby NPCom pewne ograniczenia, ale to niosłoby ze sobą zgrzyty i pewną sztuczność. I tak źle, i tak niedobrze.
Może po prostu cały mechanizm nie pozwalał im na naniesienie wiarygodnych reguł, które nie będą dawały odczucia zmechanizowania zachowania postaci i nieśmiertelność była najlepszym wyjściem, albo innego też nie mieli, jeśli chcieli udoskonalić grę (nawet jeśli kosztem czegoś innego).
"NPC nie mógł być zabity przez innego NPCa." - to też jest nadmienione. :P Psułoby to immersję, bo morduje go smok, mordują go wieśniacy, mordują go kury, a ten stoi jak skała, po czym podchodzi gracz i wsadza mu palec w oko. NPC umiera. xD

"Osobiście uważam szukanie wszystkiego na własną rękę jako atut." - też w drugim filmiku jest rozwinięcie. ;]
Ogólnie to gościu się jednocześnie z tym zgadza i nie zgadza. Nie zgadza się z tym, że wskaźnik uznany jest za ogłupienie gracza, ale zgadza się z tym, że OPRÓCZ wskaźnika, POWINNA być w opisie questa alternatywa w postaci wskazówek. Powinno być coś takiego jak w Morrowindzie (albo Daggerfallu, nie jestem pewien którą część miał na myśli przyznaję), że jak łazisz i pytasz ludzi, a nadal nie umiesz trafić, to w końcu ci paluchem na mapie pokazują "o, tutaj, bidoku!". xD
Gość przyznaje, że nie radzi sobie ze wskazówkami i na żywo, i w grach, więc to była dla niego katorga i dla wielu graczy zapewne również. Choć ja nie mam (chyba xD) takich problemów ze wskazówkami, to przyznaję mu tu rację. Jeśli już mamy się czegoś przyczepić, to nie tego, że w ogóle ta strzałka jest, tylko tego, że gracz powinien mieć alternatywę w parze ze wskaźnikiem, który da się wyłączyć.

TES:CS? Aż mnie zaciekawiłeś. Co to? xD
"Na przykład, pytając kogoś o zawód, przeważnie dostawało się jeden z kilku szablonów" - I used to be an adventurer like you! But then I got laid and married dat hoe. xD Wszyscy się plują, a jednak jest to coś, co już było, tylko tym razem bardziej się rzuca w o... uszy. :P


I hej, mam nadzieję że nie uznacie, że uważam się za nie wiadomo jakiego szpeca. ;] Sam w Morrowinda grałem tyle co napisałem powyżej, a w Skyrimie przeszedłem wyłącznie główny wątek z treningiem postaci do wysokich statów po drodze (takie miałem zadanie od szefostwa xD). Tylko Obliviona przeszedłem, soł. :D Moje wypowiedzi oparte są raczej na "faktach", którym nikt nie zaprzecza w powyższej dyskusji i filmikach oraz częściowo na własnych doświadczeniach. :P

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 17 mar 2015, 15:12 
Wojownik
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 36
Rejestracja: 08 mar 2015, 21:46
Posty: 235
Płeć: Mężczyzna
Jeśli chodzi o zachowywania NPC to pamiętam że tworząc Obliviona Bathesta stworzyła specjalny silnik który miał spowodować że postacie niezależne zachowywały się jak najbardziej realistycznie. Niestety nie wyszło. Ale nie dlatego że silnik był za słaby ale dlatego że był wykonany w taki sposób że zaskakiwał samych twórców.Mówili o sytuacji w której banda narkomanów, której skończył się towar, zabiła handlarza Skoomy by zdobyć parę działek. Handlarz był osobą ważną dla fabuły więc twórcy nie chcieli ryzykować z takimi sytuacjami więc projekt zaniechano a jego słabszą wersję użyto w Skyrimie

_________________
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 17 mar 2015, 15:51 
Zegarmistrz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 10
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:41
Posty: 1501
Lokalizacja: tg(90°)
Płeć: Mężczyzna
Widzę, że bez drugiej części się nie obędzie. xD Ale nie dziś. No, może wieczorem.
TES:CS to edytor, który jest dołączony do Morrka. To w nim Bethesda zrobiła całą grę, z wyjątkiem kilku rzeczy, które były zhardkodowane.

:wkurzu: Skro sami budowali ten system AI, to MOGLI temu zapobiec. Rozwiązanie: podałem! Żeby NPCe nie mordowali ważnych dla fabuły NPCów, wystarczy im zabronić. Programista może zasymulować wszystko, a tutaj wchodzi tylko prosta zależność: stworzyć 'kategorię' "important" i zabronić NPCom samodzielnie ich atakować. A graczowi dać możliwość, jeśli zechce.

A to rozwiązanie z "masz, pokażę ci gdzie masz iść, ciamajdo" jest genialne! Powinni coś takiego implementować masowo. xD

_________________
Dawno nie zmieniałem, więc zmieniam. Wy też zmieniajcie. Co tylko się da.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 17 mar 2015, 16:14 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9848
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
"był wykonany w taki sposób że zaskakiwał samych twórców." - o! To to! :D

"Żeby NPCe nie mordowali ważnych dla fabuły NPCów, wystarczy im zabronić." - a ja odparłem, immersja. xD No wyobraź sobie jakąś ciotę, która stoi niewzruszona, gdy przypieka ją smok. xD

"masz, pokażę ci gdzie masz iść, ciamajdo" - ano, powinni. :P

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 17 mar 2015, 16:54 
Zegarmistrz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 10
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:41
Posty: 1501
Lokalizacja: tg(90°)
Płeć: Mężczyzna
Dragu pisze:
"Żeby NPCe nie mordowali ważnych dla fabuły NPCów, wystarczy im zabronić." - a ja odparłem, immersja. xD No wyobraź sobie jakąś ciotę, która stoi niewzruszona, gdy przypieka ją smok. xD

Można to rozwiązać na tysiąc różnych sposobów, niekoniecznie tak, jak przedstawiasz. Np. (tak jak zasugerowałem wyżej) zabronić samego aktu zaatakowania takich postaci, a oni niech uciekają. Albo niech ich zachowanie zależy od ich profesji. No kurde, są naprawdę tony możliwości i wstyd, że pisząc tak "zaawansowane AI" tego nie rozwiązano.

_________________
Dawno nie zmieniałem, więc zmieniam. Wy też zmieniajcie. Co tylko się da.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 17 mar 2015, 22:49 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9848
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
No na to Ci już nie odpowiem.
Ale za to wtrącę jeden... ekchem... dokument o modowaniu Skyrima. xD



_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 18 mar 2015, 17:10 
Zegarmistrz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 10
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:41
Posty: 1501
Lokalizacja: tg(90°)
Płeć: Mężczyzna
Dafuq is that? xD Nie spodziewałem się TEGO. xD

_________________
Dawno nie zmieniałem, więc zmieniam. Wy też zmieniajcie. Co tylko się da.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 20 mar 2015, 00:03 
Administrator
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 21
Rejestracja: 03 lis 2008, 08:07
Posty: 9848
Lokalizacja: Gród Bestiarium
Płeć: Mężczyzna
To jest najsłynniejszy mod do Skyrima! Jak możesz!? xD
Brex, weź mu coś powiedz. xD

_________________
Wszystko ku chwale większej frajdy!
Obrazek
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 20 mar 2015, 23:53 
Zegarmistrz
Awatar użytkownika
Offline
Reputacja: 10
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:41
Posty: 1501
Lokalizacja: tg(90°)
Płeć: Mężczyzna
Właśnie widzę. xD xD xD

_________________
Dawno nie zmieniałem, więc zmieniam. Wy też zmieniajcie. Co tylko się da.
Na górę
  Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Cykl The Elder Scrolls
Post: 21 mar 2015, 00:02 
Rycerz
Offline
Reputacja: 10
Rejestracja: 15 mar 2012, 19:43
Posty: 975
Lokalizacja: Kaer Morhen
Płeć: Mężczyzna
wtf is this shiet xD

Pierwsze słyszę, pierwsze widzę. xD
Dragu, najsłynniejszy to jest SkyUI (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/top/?), ale pewnie se jaja robisz. xD
Na górę
  Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron